• Äldre 18 Jan 07:31
    1869 visningar
    2 svar
    2
    1869

    Erfarenheter av Faluns förlossning

    Hej! Jag ska få mitt första barn och undrar lite över era erfarenheter av förlossningen i Falun. Jag är nämligen inte så förtjust i sterila sjukhusmiljöer och vill förbereda mig. Hur ser miljön på förlossningen ut? Jag gillar inte hissar, går det att undvika om exempelvis förlossningen ligger på första plan eller trapphus finns osv. Beskriv gärna hur rummen är också så vore jag evigt tacksam. Tack!

  • Svar på tråden Erfarenheter av Faluns förlossning
  • blairw
    Äldre 18 Jan 07:34
    #1
    Melissa1233d skrev 2017-01-18 07:31:07 följande:

    Hej! Jag ska få mitt första barn och undrar lite över era erfarenheter av förlossningen i Falun. Jag är nämligen inte så förtjust i sterila sjukhusmiljöer och vill förbereda mig. Hur ser miljön på förlossningen ut? Jag gillar inte hissar, går det att undvika om exempelvis förlossningen ligger på första plan eller trapphus finns osv. Beskriv gärna hur rummen är också så vore jag evigt tacksam. Tack!


    Kan tyvärr inte svara på din fråga, däremot om du är förlossningsrädd så kan du be din BM om att få en remiss till Aurora (eller motsvarande om det heter något annat där). Via de kan du få samtalshjälp för att processa dina känslor och din oroa inför förlossningen, och det de kan göra är också att gå igenom förlossningsrum och liknande på plats. På så sätt kan du verkligen själv få gå och se och känna, kanske ännu bättre än beskrivningar om du tror att ha läge på sjukhuset och förlossningsvadelningen kan hjälpa med att stilla din rädsla?
  • Äldre 18 Jan 07:42
    #2

    Tack för tipset! Ska kolla upp det :) hoppas att någon delar med sig av erfarenheter också. Kram Melissa

Svar på tråden Erfarenheter av Faluns förlossning