• Äldre 18 Jan 09:03
    8678 visningar
    8 svar
    8
    8678

    vad gör jag för fel när dom bara slutar höra av sig?

    Hej
    Har en fråga till killar främst antar jag.
    Jag finns på diverse dejtingsidor och får ofta kontakt med killar där samtalet flyter på extremt bra och bägge skrattar osv.
    Sedan går det ett par dagar, dom frågar när jag vill träffa dom och visar intresse.
    Sedan poff helt ur det blå så slutar dom att skicka.
    Förstår verkligen inte :o
    Vad gör jag för fel?
    Nu sist så frågade jag killen som jag skrev med om han ville prata i telefon i stället för att smsa, han svarade "men jag kollar ju på fotboll haha"
    Jag tänkte att okej då ska jag inte störa.
    Svarade inte på den kommentaren utan lät det va, detta va i söndags och han har inte skickat ngt mer.
    Måste det alltid vara varannan gång???
    Om han verkligen va intresserad hade han väl skickat igen eller hur fan funkar ni??

  • Svar på tråden vad gör jag för fel när dom bara slutar höra av sig?
  • Äldre 18 Jan 09:38
    #1
    Lyckansost skrev 2017-01-18 09:03:38 följande:

    Vad gör jag för fel?
    Nu sist så frågade jag killen som jag skrev med om han ville prata i telefon i stället för att smsa, han svarade "men jag kollar ju på fotboll haha"
    Jag tänkte att okej då ska jag inte störa.
    Svarade inte på den kommentaren utan lät det va, detta va i söndags och han har inte skickat ngt mer.


    Sms, djävulens påfund... Det sämst med mobiltelefoner är att de skapar illusionen av att folk är tillgängliga och uppmärksamma alltid och hela tiden. Han kanske inte var så intresserad, eller också kände han att du surnade till och bestämde sig för att det inte var värt det. Jag är förvisso ingen kille, men jag skulle också dissa en person som inte förstod att jag inte alltid är tillgänglig. Men en liten oskyldig smiley hade kanske räddat er spirande relation?

    Så mitt tips är att du skickar för många sms, men att du inte fattar vilket sms som du faktiskt borde skicka.
  • Äldre 18 Jan 10:36
    #2
    Palestrina skrev 2017-01-18 09:38:37 följande:
    Sms, djävulens påfund... Det sämst med mobiltelefoner är att de skapar illusionen av att folk är tillgängliga och uppmärksamma alltid och hela tiden. Han kanske inte var så intresserad, eller också kände han att du surnade till och bestämde sig för att det inte var värt det. Jag är förvisso ingen kille, men jag skulle också dissa en person som inte förstod att jag inte alltid är tillgänglig. Men en liten oskyldig smiley hade kanske räddat er spirande relation?

    Så mitt tips är att du skickar för många sms, men att du inte fattar vilket sms som du faktiskt borde skicka.
    Hmm ja kanske det.
    Fast han är inte den enda :o
    En annan kille jag skrev med undrade varför jag inte bestämt dag som vi skulle träffas, jag skojade till det och svarade. "För många killar och för lite tid vettu ;) och frågan är ju om du fortfarande vill träffas? :)"
    Fick inget svar och han bara försvann.

    Men dom är nog inte intresserade för då hade dom hört av sig eller iallafall ställt frågor. Är nog fegheten jag stör mig på, varför inte bara skriva att man inte är intresserad :/
  • Äldre 18 Jan 10:53
    #3

    Jag skulle säga att många killar och tjejer skriver med flera samtidigt på dejtingsidor. Alla har sina favoriter och hittills har de fått en favorit på kroken och du har inte varit den utan mer "back up".

  • Mikael­ayasar
    Äldre 18 Jan 10:56
    #4
    Lyckansost skrev 2017-01-18 10:36:02 följande:

    Hmm ja kanske det.

    Fast han är inte den enda :o

    En annan kille jag skrev med undrade varför jag inte bestämt dag som vi skulle träffas, jag skojade till det och svarade. "För många killar och för lite tid vettu ;) och frågan är ju om du fortfarande vill träffas? :)"

    Fick inget svar och han bara försvann.

    Men dom är nog inte intresserade för då hade dom hört av sig eller iallafall ställt frågor. Är nog fegheten jag stör mig på, varför inte bara skriva att man inte är intresserad :/


    Alltså nej nej !'NEJ! Du skriver fel saker!!! "För många killar och för lite tid"? Va?! Du ska ABSOLUT INTE spela så himla eftertraktad eller försöka visa på något sätt att du är populär. Det visar bara hur desperat du är och vilket dåligt självförtroende du har! Va neutral, va dig själv och dra inga dumma skämt!

    Den andra kille som tittade på fotboll... Du borde svarat och sagt typ "Ok hoppas ditt lag vinner! =)" Nu tror han verkligen att du är sur för att han inte var tillgänglig och en surtant vill ingen ha och göra med!

    Tro mig, jag har pratat med fleeeera killar för både mig och mina vänner och det har ALDRIG uppstått några fel.

    Tre tips:

    1. Var inte för mycket på. Svara inte så fort du får ett sms/mail och skicka därefter flera efter varandra innan killen hunnit svara tillbaka!

    2. Dra inga konstiga skämt som du försöker framhäva dig själv med! Du är inte perfekt, ingen är det! Var neutral/ödmjuk!

    3. Du ska inte fråga om nummer eller när ni ska ses. Ta det lugnt. Låt killen fråga. Ingen vill ha en desperat tjej!
  • Äldre 18 Jan 13:26
    #5
    Lyckansost skrev 2017-01-18 10:36:02 följande:
    Hmm ja kanske det.
    Fast han är inte den enda :o
    En annan kille jag skrev med undrade varför jag inte bestämt dag som vi skulle träffas, jag skojade till det och svarade. "För många killar och för lite tid vettu ;) och frågan är ju om du fortfarande vill träffas? :)"
    Fick inget svar och han bara försvann.

    Men dom är nog inte intresserade för då hade dom hört av sig eller iallafall ställt frågor. Är nog fegheten jag stör mig på, varför inte bara skriva att man inte är intresserad :/
    Alltså, vad Mikaelayasar skrev ovan, läs och begrunda.

    Jag vill lägga till, som en test, att innan du skickar iväg ett sms, försök att läsa det som om det var riktat till dig och fundera på hur du skulle uppfatta det och hur personen som skriver framstår för dig.
  • Äldre 18 Jan 14:51
    #6

    Tack alla :)
    Ska ta till mig era råd :)

  • Äldre 18 Jan 18:54
    #7
    Lyckansost skrev 2017-01-18 10:36:02 följande:

    Hmm ja kanske det.

    Fast han är inte den enda :o

    En annan kille jag skrev med undrade varför jag inte bestämt dag som vi skulle träffas, jag skojade till det och svarade. "För många killar och för lite tid vettu ;) och frågan är ju om du fortfarande vill träffas? :)"

    Fick inget svar och han bara försvann.

    Men dom är nog inte intresserade för då hade dom hört av sig eller iallafall ställt frågor. Är nog fegheten jag stör mig på, varför inte bara skriva att man inte är intresserad :/


    Hur hade du tagit det om en kille skrev att han hade för många tjejer och för lite tid? Sugen att prata vidare med en sån kille? Träffa en sån kille?

    Du får ju han att låta helt oviktig, en i mängden.
  • Äldre 18 Jan 19:27
    #8
    Alexandra1990 skrev 2017-01-18 18:54:56 följande:
    Hur hade du tagit det om en kille skrev att han hade för många tjejer och för lite tid? Sugen att prata vidare med en sån kille? Träffa en sån kille?

    Du får ju han att låta helt oviktig, en i mängden.
    Jag hade nog faktiskt fattat att han skoja med dom bifogade smileysarna.
    Eller så hade jag frågat rakt ut vad han menade med det.
    Fast det är inte bara dåligt :)
    Tack för din åsikt :)
Svar på tråden vad gör jag för fel när dom bara slutar höra av sig?