• Have90

Brun flytning v.11

Hej alla! Är gravid vecka 10+0 och upptäckte för en stund sedan en brunaktig flytning när jag torkade mig. Fick likadant för en vecka sedan och åkte då in och gjorde UL, lör såg bra ut och vi fick se ett litet hjärtat slå fint. Men jag är ändå så orolig eftersom jag fått det igen. Det kom bara då jag torkade mig och har inte fortsatt mer, har inte heller nån värk. Någon som varit med om samma sak och vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Brun flytning v.11
  • Anonym (Mm)

Hade en rosa flytning med ett av barnen i v11 fast bara en dag. Hoppas allt är ok för dig.

• Ankissen

Jag hade bruna flytningar med första barnet runt den veckan och det gick bra. Det berodde på att moderkakan växte för öppningen med ena kanten och nötte när jag gick. Sa de inget om din moderkaka när du var på koll?

• Have90

Nej, de sa ingenting då..vet inte om det kanske var för tidigt (var i 8+4 när jag var där)? Jag har fortfarande inte fått nån värk och flytningen gick över till något mer gulaktig för att helt plötslig sluta helt. Jag har graviditetssymtomen kvar, spydde imorse och brösten ömmar ännu. Jag är ju väldigt orolig av mig i vanliga fall, och nu när jag är gravid har set blivit mycket värre. Känns som jag är på helspänn hela tiden och bara väntar på ett missfall :( Fruktansvärt onödigt och tar så mycket energi, ändå kan jag inte sluta..

• Ankissen
    Have90 skrev 2017-01-18 21:27:52 följande:

Nej, de sa ingenting då..vet inte om det kanske var för tidigt (var i 8+4 när jag var där)? Jag har fortfarande inte fått nån värk och flytningen gick över till något mer gulaktig för att helt plötslig sluta helt. Jag har graviditetssymtomen kvar, spydde imorse och brösten ömmar ännu. Jag är ju väldigt orolig av mig i vanliga fall, och nu när jag är gravid har set blivit mycket värre. Känns som jag är på helspänn hela tiden och bara väntar på ett missfall :( Fruktansvärt onödigt och tar så mycket energi, ändå kan jag inte sluta..

Ring och be om en ny koll om du är jätteorolig. 
  • Have90

Ingen annan som varit med om det och kan lugna mig lite? Har bokat nytt ultraljud 2/2 och det känns långt dit..har inte fått mer bruna flytningar. Var bara den gången jag gick på toa och torkade mig. Nu är flytningarna lite mer gulaktiga..

Svar på tråden Brun flytning v.11