• Chiasma

Ägglossningstest positivt, gravid?

Okej, för att göra historian kort; vi försöker bli gravida på egen hand. Jag har PCO och får egen mens kanske 2-4 ggr/år. I november åt jag Provera för att eventuellt sätta igång en egen ägglossning månaden efter. Fick dock ingen mens i december.

Jag har senaste tiden känt mig så extremt trött, sov 20 timmar ett dygn + sov kommande natt. Jag känner mig väldigt uppblåst och gasig. Iom att jag har PCO så har jag en tendens att bli lite skengravid, känns som att det aldrig kommer hända.

Hur som helst! Jag har köpt hem ägglossningstest då mina hormonvärden varit normala trots PCO:n. När jag testade dem i september (det var då jag köpte dom) och oktober gav det inget utslag alls på 3 olika försök.

Nu har jag (i januari) testat 4 gånger under 2 veckor och det har visat ett starkt streck, precis som kontrollsträcket.

Kan det vara så att jag faktiskt är gravid? Har läst att ägglossningstest kan ge utslag då.

• Svar på tråden Ägglossningstest positivt, gravid?
  • Mallemamma

Ja ÄL-test kan visa positivt vid graviditet, gör ett graviditetstest så får du veta.

• Chiasma

Har köpt hem grav.test så de kommer troligtvis imorgon! Tänk om :O

• Anonym (Delia)

Ägglossningstest kan också visa positivt innan mens.

Svar på tråden Ägglossningstest positivt, gravid?