• Anonym (Fira)

Tips på hur man kan fira en 40-åring

Hej!

Min man fyller 40 i år och jag skulle vilja höra från er hur ni har firat era partners eller hur ni själva blivit firade, för att själv få lite inspiration till vad jag kan hitta på.

Vi har aldrig uppmärksammat varandras födelsedagar särskilt mycket, men jag skulle vilja få till något roligt och oväntat. Jag tänker upplevelser mer än prylar/presenter.

• Svar på tråden Tips på hur man kan fira en 40-åring
  • whitestar

När jag fyllde 40 så bjöd maken ut mig på en lyxig (läs dyr!)restaurang . När han fyllde 40 bokade jag ett hotell med spa i annan stad där det fanns bubbelpool.på kvällen gick vi på finrestaurang och åt,en som hade kammusslor för det hade maken tjatat om att han ville smaka!

Beror ju på vad din karl gillar för grejer. Ex ville jag ha öppet hus på min födelsedag o bjuda alla bekanta på olika smårätter/tapas.och hellre gå på lyxig restaurang än bo på hotell. Maken ville åka bort,utan barn,äta gott och bubbla. Och på sin riktiga födelsedag så bjöd vi dom närmaste till maken på smörgåstårta. Så vi fick båda göra det vi ville när vi firade.

• Anonym (Roxi)

Följer tråden och hoppas på tips, min man fyller också 40 i år. Han är dels inte så mycket för att bjuda hem folk och ställa till med stora kalas och dels får vi en till unge 2-4 veckor före hans födelsedag så hela grejen med att resa bort och göra något som par faller på det.

• Anonym (Fira)

Tack så mycket för svaren o tipsen!

Jag skulle vilja överraska med något, oklart vad. En riktigt lyxig restaurant eller någon annorlunda oväntad upplevelse.

Om någon mer vill dela med sig blir jag glad och tacksam!

• dfuoih

Vad är din budget?
    En lyxig resa någonstans dit jag vill åka hade varit uppskattad av mig i alla fall.

• Anonym (Lj)

Var boende och vad är din budget ungefär? Jag älskar att hitta på överraskningar så kan ta fram några idéer om jag vet ungefär vad det får kosta, var i landet ni håller hus och när på året det ör snack om

• Anonym (Fira)

Jag vill inte resa långt bort eftersom vi ska åka på en resa innan han fyller.

Vi bor strax utanför Uppsala så jag kan tänka mig en långhelg eller en natt borta i ex Stockholm så att inte allt för mycket tid läggs på åkande. Kan även tänka mig att åka till nån annan stad i närheten eller in till Uppsala.

Han fyller i maj.

Det får kosta runt 10 000.

• Carambolan

En helg på yasuragi kanske, om han gillar spa och lustiga aktiviteter och lyxig asiatisk mat?

• Anonym (Lj)

Oj 10 000 det var en ordentlig budget

Yasuragi är ju supertrevligt om han/ni gillar att lyxa och vila ut ordentligt i vackra miljöer?

Om han är mer sportig eller friluftig av sig skulle jag satsa på skärgården. Superromantisk med båtturen ut och fint i maj. Säg till om du gillar det så kan jag kolla skicka lite olika tips på öst och boende samt aktivitet.

Både för skärgården och yasuari kommen du not snvänds mindre pengar än du budgeterar. Kanske kan du köpa en bättre flaska champagne och ha på rummet efter middag plus lägga lite extra på present istället. Eller så har du en upplevelse (kanske lite mindre som

ett restaurangbesök eller en spadag) till planerad exakt 6 månader efter födelsedagen som han får som present - som en 40,5-års firing måste ju liksom inte använda 10'?

För mer gastronomiskt intresserad skulle jag satsa på innerstan och äta på Oaxen Krog eller ännu hellre Mathias Dahlgrens nya som öppnar snart. Vet ju inte riktigt vad det blir men gamla var ju fantastiskt bra. Blir säkert svårt att få bord i maj bär det är så pass nyöppnat men om du bokar med en gång de öppnar borde det ju gå bra :) romantiskt hotellförslag är tex hotell Skeppsholmen, lydmar eller rival. Skulle undvika de stora och traditionella hotellen typ Grand och diplomat. Med en hotellnatt och en middag med vin på en av de två restaurangerna kommer du nog upp i ungefär 10'

Synd att du inte vill resa, för 10' får du en bra romantisk weekend med flyg och 2 nätter på hotell på tex Island ellee i Paris, London, Köpenhamn eller nån annanstans. Och du bor ju nära Arlanda Kanske inte lika lyxig restaurang då men jag har väldigt bra tips i Paris, London och Köpenhamn så du klarar budgeten. Så säg till om det ör intressant. Om du föredrar varmare stråk är Palma väldigt varmt och fint i maj och du får mycket boende för pengarna då, också där kan jag komma med restaurangtips som borde klara budget även med flyg och hotell.

• Anonym (Skämtar inte!)

Om ni inte har detta i vanliga fall, så analsex. (dvs. att han får ta dig i analen). Det här kanske låter barnsligt och som något flashbacktroll skulle säga, men det gör det inte till ett sämre förslag.

Har ni inte detta i vanliga fall och han får det i present, så kommer det vara väldigt uppskattat, det kan jag LOVA.

Svar på tråden Tips på hur man kan fira en 40-åring