• Anonym (Ledsen)

Tinnitus

Det började i lördags..eller söndagsmorgon kanske det blir. Hade suttit hemma i några dagar då jag var sjuk i förkylning (är det lite fortfarande). I lördags när jag mådde lite bättre (var fortfarande sjuk dock) drog jag ut till krogen med en polare och drack tre öl. Sedan (dumt jag vet) käka jag även två oxynorm. Var vaken sent den natten så när jag skulle sova 8 på morgonen märker jag att jag har tinnitus. Tänkte att det var en kombination av trötthet, huvudvärk, medicin samt alkoholen. Nu tre-fyra dagar senare har jag fortfarande skiten och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är det ett resultat av högt musik från hörlurarna, var det den dåliga kombinationen i lördags som utlöste det, i såna fall, kommer det att försvinna?

Det känns så hopplöst. Jag älskade sena nätter i ensamhet och tystnad innan...nu får jag ångest varje gång det är sent och man ska sova. 

Jag tänkte kolla med er om vad ni tror eller ni som också har tinnitus. Det värsta med tinnitusen är ju att det finns NOLL man kan göra åt det i botningsväg. Det där med att sova med tvn på eller musik funkar tyvärr inte på mig heller. 

mvh en ledsen kille. 

• Svar på tråden Tinnitus
  • uska81

Det kommer gå över. Om du är tjock i näsan/öronen av förkylningen så gå till Apoteket och köp en otovent ballong. Blås i den sen några ggr per dag så kommer skiten släppa. Köp även kortison nässpray. Och vanlig nässpray

• uska81

Och hjälper inte det så be läkaren om medicinen rinexin

• Anonym (Ledsen)

Tack för ditt svar. Men jag har väldigt svårt att vara positiv...enbart 4 dagar med skiten. Läser om människor som har haft det i ÅR. Sen är det inte säkert att det är min förkylning och den dåliga kombinationen orsakat det. Jag hoppas verkligen att du har rätt..annars kommer/har detta förändrat mitt liv totalt. Vet att det kan vara svårt att tro för folk..men så är det.

• Anonym (Jag)

Har haft tinnitus i drygt 10 år. Det började i samband med en vaxpropp och sedan har det tjutit non-stop.

Var fruktansvärt i början när man insåg att detta kommer inte att sluta. Nu är det en del av vardagen.

• Anonym (Ledsen)

Min tinnitus stör inte mina vardagssysslor alls. De bara när de väldigt tyst och när jag ska sova. O de högra örat vilket jag glömt o nämna. Vi får se om de något kroniskt, eller något som är förknippat me förkylningen...eller spända käkmuskler. Jobbigt är det iallafall.

• Anonym (Ledsen)

Något annat som är värt att tillägga; Dagen jag fick min tinnitus så fick jag även ont i högra örat när jag rapade. Det verkar ha släppt dock. Men är det en slump? Rapar, får ont i högra örat...sen vips tinnitus?

• uska81

Jag tror det har med din förkylning att göra. Jag fick tinnitus för några år sen. Nu är jag så van att jag inte ens tänker på det. Men de gånger jag får vätska i örat och hela huvudet dånar. Ja då vill jag skjuta mig själv. Men då hjälper rinexin.

• Anonym (Ledsen)

Annat symptom jag också har är när jag ska snyta mig ibland, då knastrar det i högra örat/får lockkänsla. Det är inte heller ett pipljud..utan mer ett visslande ljud.

• Anonym (Ledsen)

Ska väl försöka mig på det. Skulle det hjälpa så bjuder jag fan dig på valfri måltid.

Svar på tråden Tinnitus