• Anonym (Camille)

Gör halsband att man ser halsen mer eller mindre?

Drar ett halsband uppmärksamheten mer till själva halsen än utan halsband? Om man inte är nöjd med sin hals eller om man börjar bli gammal och tycker att halsen inte är så snygg längre.

Kan inte bestämma mig för vad jag tycker om man ser mer eller mindre på en hals med ett halsband. På ett sätt så tycker jag att man tittar på halsbandet och inte nödvändigtvis halsen speciellt om det är ett hänge och då tittar man ju dessutom oftast lite lägre ner än halsen, nedanför nyckelbenen eller lännu ängre ner beroende på hur lång kedjan är. Men å andra sidan så kanske uppmärksamheten dras till halsen om man har ett halsband på sig?

Så hur ligger det till? Är halsband bra eller inte bra om man inte vill att någon ska uppmärksamma ens hals?

Bonusfråga; är halsband snyggt eller inte så snyggt på en tjej? Självklart finns det fula och snygga halsband men jag menar själva bärandet av ett halsband nu- snyggt eller fult?

• Svar på tråden Gör halsband att man ser halsen mer eller mindre?
  • Tom Araya
    Anonym (Camille) skrev 2017-01-19 01:11:12 följande:

Drar ett halsband uppmärksamheten mer till själva halsen än utan halsband? Om man inte är nöjd med sin hals eller om man börjar bli gammal och tycker att halsen inte är så snygg längre.

Kan inte bestämma mig för vad jag tycker om man ser mer eller mindre på en hals med ett halsband. På ett sätt så tycker jag att man tittar på halsbandet och inte nödvändigtvis halsen speciellt om det är ett hänge och då tittar man ju dessutom oftast lite lägre ner än halsen, nedanför nyckelbenen eller lännu ängre ner beroende på hur lång kedjan är. Men å andra sidan så kanske uppmärksamheten dras till halsen om man har ett halsband på sig?

Så hur ligger det till? Är halsband bra eller inte bra om man inte vill att någon ska uppmärksamma ens hals?

Bonusfråga; är halsband snyggt eller inte så snyggt på en tjej? Självklart finns det fula och snygga halsband men jag menar själva bärandet av ett halsband nu- snyggt eller fult?

Det beror på hur halsbandet ser ut och hur det sitter. Jag upplever nog att ett halsband som är kort och bara sitter på halsen nog drar uppmärksahet till halsen, medan ett längre halsband nog inte gör det.

Jag gillar smycken på kvinnor generellt sett, men såklart finns det smycken som är fula eller inte passar in.

• Anonym (Camille)
    Tom Araya skrev 2017-01-19 01:57:03 följande:
    Det beror på hur halsbandet ser ut och hur det sitter. Jag upplever nog att ett halsband som är kort och bara sitter på halsen nog drar uppmärksahet till halsen, medan ett längre halsband nog inte gör det.

Jag gillar smycken på kvinnor generellt sett, men såklart finns det smycken som är fula eller inte passar in.

Så ett halsband som är längre än till nyckelbenen är generellt mer smickrande om man inte har en perfekt svanhals? Hänger det ända ner i urringningen och man har på sig en djupt skuren tröja dessutom så är det väl ingen alls som tittar på ens hals.  Tungan ute  

Bortsett från den personliga smaken om smyckets formgivning och metall, hur många smycken kan man ha på sig utan att se ut som en julgran? Om man tänker på "normalstora" smycken i första hand. Personligen tycker jag att det är för mycket om man har flera ringar på båda händerna, armband, halsband och örhängen och en klocka samtidigt.

IMHO så om man har en vigsel/förlovningsring så ska man inte ha fler ringar på den handen. Högst en ring på den högra handen. Om man har armband så kan man skippa endera halsbandet eller ringen på högra handen. Örhängen kan man alltid ha. Krånglar jag till min förklaring om vad jag tycker är snyggast? Oskyldig

Förenklar det lite:

Vigsel/förlovningsring och örhängen är alltid okej. Sen kan man ha +2 till, t ex ett halsband och en ring. Men helst inte mer än 3 eller 4 smycken totalt. Det är min högst personliga åsikt om vad som är snyggast.

Vad tycker du Tom är mest stilfullt på en kvinna och föredrar du ett smycke framför ett annat? T ex halsband före ringar eller whatever. Jag känner en man som tycker det ser tomt ut om kvinnor inte har halsband.

• Anonym (Camille)

Nu när nästan alla är på jobbet har ni väl tid att diskutera saken litegrann?

• Anonym (...)

Det beror ju lite på vak av halsband...

• Anonym (Camille)

Usch vad äcklig bild anonym.

• Anonym (Hmm)

Klart det drar uppmärksamhet till halsen, om det är ett kort. Läskig bild, får liksom panik på nåt sätt. Kvävd. Men hon får nog en snygg hals när hon tar av sig den. Bra hållning.

Svar på tråden Gör halsband att man ser halsen mer eller mindre?