• Tom Araya

    Tom Araya, vem är han?

    Tom Araya, vem är han? Drömmer

    Den riktiga Tom Araya (kända artisten) heter egentligen Tomas Enrique Araya Diaz, född i Valparaiso, Chile 1961, som det fjärde barnet av totalt sju i familjen Araya Diaz. Familjen utvandrade till USA när Tomas var fem år. Tomas växte upp i  Maywood, Kalifornien, ett ganska ruffigt område med mycket av ungdomsgängskultur.

    Tomas äldre bror Chico spelade gitarr och började lära Tomas att också spela. De spelade Beatles- och Rolling stones-låtar tillsammans. Senare började Tomas att spela bas. Tomas har även en annan bror som spelar bas i death metalbandet Thine eyes bleed, Juan "Johnny" Araya. Johnny arbetar även ibland som roadie åt Slayer.

    Tomas utbildade sig till respiratorisk terapeut (osäker på korrekt översättning) och arbetade som det under tidigt 80-tal.

    1981 träffade Tomas gitarristen Kerry King och gick med i hans nybildade band Slayer som inledningsvis spelar covers, men går över till en egen stil (Thrash metal) och egna låtar. I Slayer spelar Tom el-bas och sjunger samt skriver en del låttexter. Ett av Tom's favoritämnen att skriva låttexter om är seriemördare.
    Tom sparar ihop pengar som han finansierar bandets första skvinspelning med, Show no mercy 1983.

    Efter att ha försökt ett tag att både arbeta heltid på Brotman medical center och spela med Slayer, försöker Tom att få tjänstledigt för att åka ut på Slayers första turné 1984, men arbetsgivaren säger nej och påpekar sedan vid ett flertal tillfällen hur mycket Tom behövs på jobbet. Då Tom lägger allt mer tid och energi på bandet får han till slut sparken från sitt jobb.
    Slayer har sålt runt 20 miljoner skivor totalt världen över och 2015 släppte Slayer sitt tolfte album, Repentless och turnerar fortfarande världen över.
    Tom Araya säger sig ha en form av Gudstro som närmast kan beskrivas som kristen.

    se.images.search.yahoo.com/yhs/search;_ylt=A7x9Un2kToBY2mkA_Rk_Ogx.;_ylu=X3oDMTBsYWhiN2NvBHNlYwNzYwRjb2xvA2lyMgR2dGlkAw--&fr=yhs-avg-fh_lsonsw&va=tom+araya+bilder&hspart=avg&hsimp=yhs-fh_lsonsw

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Nu har jag redan avhandlat den riktigt intressanta Tom Araya, så egentligen behövs inte mer skrivas, men för förtydligandets skull kan jag ändå redogöra för och beskriva om en annan som kallar sig Tom Araya... {#emotions_dlg.djavulsk}Tom ArayaFamiljeliv är såklart inte den kända Thrash metal-artisten, utan snarare ett fan som fräckt nog lånat både bild och namn.
    43 är gammal, bor i Stockholm, har inga barn men många intressen som militärhistoria, försvaret, bilar/motorer, musik (rock, punk, hårdrock/metal), politik, sex och samlevnad, socialt umgänge, god mat och dryck mm.

    Har varit frivilligt militärt engagerad på fritiden i 14 år.
    Går gärna ut på rockpub eller ser en hårdrockskonsert (har sett Slayer tre gånger, senast 2011 på Ullevi).
    Går och ser motorsport då och då, främst om somrarna. Dragracing, folkrace och rallycross är favoriterna, men jag skulle gärna även se historisk racing och rally, formula off road, back-lopp och mud-/monster-race.
    Älskar god mat och öl...lite för mycket. Favoritöl just nu är Eriksberg.
    Tar ett glas single malt whiskey ibland.
    Tycker om att skriva om mina tankar, exempelvis här på Familjeliv.

    Mycket av vem jag är och som intresserar mig skulle kunna beskrivas som macho-kultur. Dock avviker nog mina värderingar från det som ses som typiskt för den.

    Politiskt så är det så att många av de frågorna som är viktiga för SD också är viktiga för mig, ibland även med liknande idéer över vad som behöver ses över. Jag kan dock inte förlika mig med de värderingar, den retorik, motivering och strävan SD har. Min värdekonservatism, energi- och säkerhetspolitiska inställning samt en del tankar om skola/utbildning liknar mer den som fanns i moderaterna och folkpartiet på Bildts och Adelssons tid.
    Närmast står jag nog KD, men de har ju sin kristna värdekonservatism, abortmotstånd och sådant i likhet med SD, vilket svårligen kan locka min röst. Jag är då lite mer liberal samt snarare för utökad sekularisering. Utöver ovanstående har jag en del vänstervärderingar som välfärd och privatiseringskritisk, men tycker att s är för slösaktiga och gör inte alltid samma prioriteringar som jag.
    Jag ogillar alla former av extremism och när man med våld, hot eller andra maktmedel förtrycker människor och/eller försöker skaffa sig själv makt eller störta samhället.
    Slutligen tycker jag man ska vara sjysst, behandla alla människor utefter lika värderingar, vara rak, ärlig, ett gott föredöme, inte för harig i obekväma frågor samt ta ett långsiktigt ansvar....så vad blir kvar att rösta på, badrocken eller tofflorna? FlörtSkrattande

    Min religiösa åskådning kan närmast beskrivas som agnostiker. Jag är inte helt övertygad om att en Gud saknas, jag har bara inte funnit något jag tror på och jag är övertygad om att de abrahamitiska religionerna är mänskligt påhitt.
      SkålDemonCoolDöd

    Slutligen älskar jag humor, låg som hög. Monty python, Life of Brian, Fawlty tower, Black adder, Solsidan, Svullo, Johan Glans, Al Pitcher, Litle Britain, The young ones, Mr Bean/Rowan Atkinson, Fleksnes, Galenskaprna & After shave, Hem till Midgård, Magnus och Brasse, Skenet bedrar/Keeping up Appearances, Hundraåringen som... m.fl.

    Är det något mer du vill veta?

  • Svar på tråden Tom Araya, vem är han?
  • Eri89

    Du låter exakt som en lite äldre version av min sambo Skrattande
    Favorit Slayer platta? Min är Hell awaits

  • Abegayle70

    Tack

    Det låter som om du har rätt sunda värderingar som påminner en del om mina.


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Tom Araya
    Eri89 skrev 2017-01-19 07:58:02 följande:

    Du låter exakt som en lite äldre version av min sambo Skrattande
    Favorit Slayer platta? Min är Hell awaits


    Haha...jag måste erkänna att jag inte har någon vidare koll på deras plattor faktiskt.
    Jag har samlingsboxen och har inte gått vidare därifrån än, eftersom man hela tiden hittar en massa annat.
    För mig har det varit väldigt mycket Therion under de senaste åren.
  • Tom Araya
    Farfallos skrev 2017-01-19 07:03:12 följande:

    Tack!


    Dumbledore skrev 2017-01-19 08:28:05 följande:

    Kul att läsa! Du har länge varit en av mina favoritskribenter på fl. :)


    Abegayle70 skrev 2017-01-19 13:43:00 följande:

    Tack

    Det låter som om du har rätt sunda värderingar som påminner en del om mina.


    Tack! Solig


  • Anonym (linslusen Tom)

    du vill bara exponera dig själv och nej, jag vill inte veta något. Nu har man fått veta alldeles för mycket. 

  • Tom Araya
    Anonym (linslusen Tom) skrev 2017-01-19 17:46:01 följande:

    du vill bara exponera dig själv och nej, jag vill inte veta något. Nu har man fått veta alldeles för mycket. 


    Cool
  • flygrl

    @The Real Tom Araya (dvs FL medlemmen/TS ;) : Intressant läsning. Du e helt ärligt en av dom FL medlemmar jag har störst respekt för.

    Du e saklig och förenklar inte svåra frågor och du fortsätter på det viset också när en tråd spårat ur i smutskastning och fula knep. Respekt mannen!

  • Tom Araya
    flygrl skrev 2017-01-19 22:32:27 följande:

    @The Real Tom Araya (dvs FL medlemmen/TS ;) : Intressant läsning. Du e helt ärligt en av dom FL medlemmar jag har störst respekt för.

    Du e saklig och förenklar inte svåra frågor och du fortsätter på det viset också när en tråd spårat ur i smutskastning och fula knep. Respekt mannen!


    Å tack, det var riktigt fint uttryckt! Vad glad jag blir. Solig
  • Less is more

    Kul att du bjuder lite på dig själv - jag tycker om dina inlägg. Din politiska diskussion är klockgren - gott och blandat eller ilsket segt !

  • Tom Araya
    Less is more skrev 2017-01-19 23:23:37 följande:

    Kul att du bjuder lite på dig själv - jag tycker om dina inlägg. Din politiska diskussion är klockgren - gott och blandat eller ilsket segt !


    Tack, det värmer! Solig
  • Anonym (Doldisen)

    Du är en av de få härinne som alltid skriver i de trådar jag fastnar i och sällan skriver något som jag inte alls håller med om. Skulle mycket väl kunna se mig i en IRL-diskussion med dig efter beskrivningen ovan. Dock utan öl. Hatar öl. Och whisky

  • Tom Araya
    Anonym (Doldisen) skrev 2017-01-19 23:53:49 följande:

    Du är en av de få härinne som alltid skriver i de trådar jag fastnar i och sällan skriver något som jag inte alls håller med om. Skulle mycket väl kunna se mig i en IRL-diskussion med dig efter beskrivningen ovan. Dock utan öl. Hatar öl. Och whisky


    Det låter trevligt! Glad Frågan är vad vi ska diskutera om vi inte är oense om något? Ska vi tillsammans ta fram förslag för att lösa världens problem? DrömmerFlört
  • Anonym (Doldisen)
    Tom Araya skrev 2017-01-20 00:24:44 följande:
    Det låter trevligt! Glad Frågan är vad vi ska diskutera om vi inte är oense om något? Ska vi tillsammans ta fram förslag för att lösa världens problem? DrömmerFlört
    Det låter som en plan!
  • Tom Araya
    Anonym (Doldisen) skrev 2017-01-20 07:55:59 följande:
    Det låter som en plan!
    Tidsbokningen är öppen nu... Glad
Svar på tråden Tom Araya, vem är han?