Hårbotten som kliar och inget hjälper!!!
Hej alla!
Jag har alltid haft känslig hårbotten som kliar och har aldrig hittat något som hjälper mot klådan. Har provat en mängd olika schampon och produkter mot klåda men INGET har hjälpt. Började med balsammetoden i september för jag tyckte att det verkade vettigt och logiskt och jag har väntat tålmodigt på resultat men nej. Det har inte hjälpt mer än att mitt hår är lite mer lätthanterligt nån dag efter tvätt. Klådan är kvar och håret känns smutsigt redan 2 dagar efter tvätt. Har provat en del olika balsam självklart. Har inte använt stylingprodukter sen i somras.
Har nu börjat fundera på att tvätta med bikarbonat och äppelcidervinäger, men har läst några skräckhistorier om katastrofala resultat med bla håravfall som följd. Är det något ni ändå skulle rekomendera att testa iaf? Kan man tvätta med bikarbonat nån gång varannan vecka och tvätta med balsam emellan? Eller finns det nåt annat man kan ta från skafferiet som kan funka?
Är 31 år och har alltid haft denna klåda och nu börjar jag tröttna.
Finns det nån som haft samma problem och som hittat nåt mirakulöst som faktiskt funkar så skulle jag bli överlycklig om du/ni delade med er! <3
Önskar er en trevlig dag!