• Äldre 19 Jan 10:36
    10208 visningar
    33 svar
    33
    10208

    45 år är vi fler?

    Hej!

    Jag är 45 år och längtar så mkt efter ett barn till. Min kille och jag har försökt i 2 1/2 år med ett MF i vecka 7 för över 1 år sen. Jag har kollat min äggreserv och alla värden verka bra. Har rätt låg S-AMH 0,67 men inte så konstigt för min ålder. Min läkare säger att det inte alls ska vara omöjligt för oss att bli gravida igen. Har kört några vändor med Pergotime (2 tabletter/dag) och äter B-vitaminer för att öka chanserna. Tänker prova med ProgesterAll kräm nästa månad från ÄL och se vad som händer...

    Är vi fler 45+ där ute som vill dela med sig om sin längtan efter barn? Vill gärna följa er och även få tips om hur ni försöker/står ut/inte ger upp/peppar etc.

  • Svar på tråden 45 år är vi fler?
  • Äldre 4 Apr 17:53
    #1

    Jag fyller 44 år senare i år. 
    Mitt AMH är dåligt och FSH är högt, så jag hoppas på att akupunktur ska hjälpa och ev IVF snart!

  • Äldre 16 Apr 00:24
    #2

    Hej på er!

    Fyller också 44 i år, försökt få barn m min man sedan 2015, vilket resulterat i två missfall i vecka 6-7 samt två misslyckade IVF i Riga, Lettland. De gjorde PGS vilket visar om embryona har normal kromosomuppsättning eller inte, det är ju tyvärr oftast det som orsakar missfall i vår ålder (kromosomfel). Först ggn 2 embryon, genetiskt defekta båda två. Nästa gång 1 embryo, defekt även det. Så, kan väl säga att vi har "gett upp", då vi nu gått över till äggdonation istället. Men tror att det för oss är enda chansen till barn. Så gett upp barn tillsammans har vi inte! Även om det bara blir genetiskt barn till min man. Jag "ruvar" just nu på ett toppenfint, genetiskt normalt embryo som vi fick insatt i onsdags. Läkaren trodde 70% chans eller mer att jag blir gravid. Så det känns toppen! Testar i slutet av nästa vecka, spännande värre!!

  • Äldre 16 Apr 20:35
    #3

    Maran73. Det som är på gång nu, är det genom äggdonation?
    Kollas det också upp om kromosomfel?
    Jag önskar er lycka till, till en liten!
    Har ni barn sedan förut?
    Det har vi på var sina håll, ett barn genom äggdonation är inte aktuellt för oss men hoppas på akupunkturen!
    Vi får följas och hålla tummarna nu!

  • Äldre 16 Apr 23:17
    #4
    smurf11 skrev 2017-04-16 20:35:55 följande:

    Maran73. Det som är på gång nu, är det genom äggdonation?

    Kollas det också upp om kromosomfel?

    Jag önskar er lycka till, till en liten!

    Har ni barn sedan förut?

    Det har vi på var sina håll, ett barn genom äggdonation är inte aktuellt för oss men hoppas på akupunkturen!

    Vi får följas och hålla tummarna nu!


    Hej! Japp, första försöket med ÄD (äggdonation alltså, många förkortningar att hålla reda på inom IVF och fertilitet, ÄD, ED, BIM, ET, FET.....it goes on and on! ). Eftersom vi aldrig kom så långt som till insättning vid våra vanliga IVF så var jag tokotålig denna gång och med unga pigga ägg (vår donator är bara 23 år!) så tänkte vi hoppa över PGS nu då det tar flera veckor att få resultatet. Men tack vare en tjej här på FL fick vi veta att det går att göra på bara ett dygn! Fast då mkt dyrare. Men vi tänkte att även m fina ägg kan det finnas "dolda" fel, eller fel på simmarna, så vi körde på PGS nu också. Resultat=ett genetiskt defekt embryo, 8 normala i frysen och ett normalt i min livmoder. Verkligen toppenresultat!!! SÅ glad och tacksam. Superskönt att veta att vi har hela 8 chanser till på oss om detta misslyckas.

    Jag har en son på snart 19, men min man har inga barn. ÄD var inte aktuellt för oss heller i början, men med facit i hand insåg vi att chansen m mina ägg var mycket mycket liten. Dessutom har jag ju "fört mina gener vidare" genom sonen, osv osv. ÄD känns helt enkelt så rätt nu. Men visst, det är en process innan man når fram till den känslan.

    Hur gamla är era barn? Träffades ni också sent? Känns som en vanlig situation när vi "äldre" önskar barn. Tack f lyckönskningar, massor med sådana till er också! Hur länge går man på akupunktur, i vilka faser i cykeln?
  • Äldre 17 Apr 11:06
    #5

    Mina barn är 6, 8, och 11 år. Min sambos barn är 25. Jag och min sambo träffades för några år sedan.
    Var gjorde ni PGS?
    Jag är jätterädd för att få ett barn med kromosomfel, så jag vill nog göra Nipt eller något annat om man nu blir gravid!
    Akupunktur har jag gjort när som helst i cykeln, men hen sätter bara nålar för stärkande, efter Äl tror jag hen sa. Min cykel har varit konstig nu ett tag, Äl stegring två gånger denna månad, men bara denna gång har det blivit temphöjning.
    Hoppas på ett bättre ägg denna gång.
    Har gått 3 gånger på Akupunktur nu, så vi får se hur det kommer att gå!

  • Äldre 17 Apr 11:25
    #6
    smurf11 skrev 2017-04-17 11:06:31 följande:

    Mina barn är 6, 8, och 11 år. Min sambos barn är 25. Jag och min sambo träffades för några år sedan.

    Var gjorde ni PGS?

    Jag är jätterädd för att få ett barn med kromosomfel, så jag vill nog göra Nipt eller något annat om man nu blir gravid!

    Akupunktur har jag gjort när som helst i cykeln, men hen sätter bara nålar för stärkande, efter Äl tror jag hen sa. Min cykel har varit konstig nu ett tag, Äl stegring två gånger denna månad, men bara denna gång har det blivit temphöjning.

    Hoppas på ett bättre ägg denna gång.

    Har gått 3 gånger på Akupunktur nu, så vi får se hur det kommer att gå!


    Förstår dig, kromosomfel vore mkt dystert... Om vi blir gravida nu kan det visserligen vara något fel på fostret, dock inte t ex Downs eller andra "vanliga" fel. PGS kontrollerar alltså det mesta men är ingen 100% garanti. Nipt och liknande känns nog lite överflödigt för oss, men får väl kolla m ngn läkare OM det blir aktuellt. Gjort även denna beh i Riga.

    Håller tummarna att akupunkturen åstadkommer en riktig super-ÄL!!!
  • Äldre 17 Apr 11:28
    #7

    Blir strax 44. Gravid i vecka 9. Ma i vecka 13 förra året i maj så håller tummarna nu. Har fyra barn innan mellan 11-22

  • Äldre 17 Apr 11:52
    #8

    Grattis till din graviditet också TerraNova!
    Är det med samma man nu?
    Blev du naturligt gravid, eller har du gjort någon behandling, eller ätit tillskott? 

  • Äldre 17 Apr 12:13
    #9

    Tack!! Nej inte samma man som mina fyra andra. Det enda tillskottet jag ätit är gravidpaketet med vitaminer från greatlife.Se så man kan nog säga att jag blev gravid naturligt ????

  • Äldre 17 Apr 12:39
    #10

    Lycka till önskar jag er båda Maran73 och TerraNova!
    Jag hoppas även att jag lyckas, så att vi kan följas åt! <3

Svar på tråden 45 år är vi fler?