• Anonym (Hjälp)

Hur hittar man en bra terepeut i Stockholm?

Jag har sådan fruktansvärd ångest hela tiden och försöker hitta en bra psykolog eller terapeut i Stockholm. När man söker på nätet finns en uppsjö av folk och jag kan omöjligt bilda mig en uppfattning om dem via deras presentationer. Ser bara att det kostar hutlöst mycket vilket är okej om de också är bra. Men ofta står det att det krävs ett par-tre samtal innan man bestämmer hur behandlingen ska gå till osv, och det blir ju väldigt tidskrävande och dyrt att hitta rätt då. Så jag undrar helt enkelt om någon har ett tips på någon person som ni har upplevt som bra?

• Svar på tråden Hur hittar man en bra terepeut i Stockholm?
  • Anonym (Jag)

Du funderar inte på att gå via vården? Då ringer du antigen vårdcentralen eller din närmaste öppna psykiatriska mottagning. Googla på öppen psykiatrisk mottagning och orten där du bor så får du kontaktuppgifter. Går du via vården kostar det 100 kronor/gång och är gratis efter du kommit upp i högkostnadskortet (1200 kronor)

Du får räkna med mer än tre samtal. Jag skulle säga minst 10-12 samtal om du går på KBT.

• Anonym (Hjälp)

Jo jag har tänkt på det men gissar att väntetiden är lång? Och att de kanske bara vill ge mig piller...

Svar på tråden Hur hittar man en bra terepeut i Stockholm?