• Anonym (Tutte)

Överviktig vid bröstförstoring

Hej. Har en bröstförstoring inbokad i mars. Vid konsultationen för några månader sen sa jag att jag skulle ner massa i vikt till den planerade operationen. Men livet har vart lite kaos med separationer och annat, så jag har inte hunnit ner så mycket som jag planerat. Men vill inte skjuta på operationen då jag längtat i så många år.. Väger nu 75 kilo och är 160 lång. Kan dom vägra operera mig? Kan brösten bli fula? Hinner ju säkert ner några kilo till på två månader, men inte typ 15 till som jag tänkt.. Vad tror ni?

• Svar på tråden Överviktig vid bröstförstoring
  • Anonym (Tutte)

Hur pass överviktig ska man vara då? Jag förstår att det inte går att säga exakt men ligger jag i farozonen? Jag väger nog mer än det ser ut som (intalar jag mig iallafall ????)

• mammaåten

Jag skulle ha väntat.

Brösten kommer ju att förändras i utseende när du går ner i vikt vilket gör att resultat kanske inte alls blir så bra som du tänkt dig.

• Wench85

Du har ett par alternativ.
    För att veta just gränser kliniken har för övervikt - ring och fråga dem vilken vikt du behöver nå. Är det verkligen så att du inte vill flytta operationen och behöver tappa vikt snabbt kan du ju alltid äta pulverdiet två månader. Trist och kortsiktigt, men du kan säkert komma ned under 65 kg till operationen.

Men mitt egentliga råd är att fundera på om du tror att du kommer att kunna gå ned i vikt på ett sunt sätt inom en överskådlig framtid. Med en viktnedgång på 0,5-1 kg i veckan skulle du nå 60 kg innan sommaren. Om du skulle kunna det råder jag dig verkligen att vänta - du vill väl inte att dina nya snygga bröst ska bli hängiga strax efter operationen på grund av viktnedgång direkt efter operation.

Svar på tråden Överviktig vid bröstförstoring