• Anonym (?)

Är det nedvärderande att kalla någon för knulldocka?

Anser ni att detta mejl är nedvärderande? 

"Din lilla knulldocka! Jag hade knullat dig tills du haltat, fattar du det?" 

Det är inte taget ur ett sammanhang utan skrivs till någon som man inte haft förhållande/sex med. Vad anser ni? 

• Svar på tråden Är det nedvärderande att kalla någon för knulldocka?
  • Anonym (K)

Jag hade dragit på en gång om en kille kallat my för knulldocka! Så jävla respektlöst.

• Pentagram

Eh, ja, det är nedvärderande... Det är naturligtvis MÖJLIGT att sändaren tror att det skall uppfattas som aggressivt sexigt eller något, men nedvärderande är det ju likväl.

• Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2017-01-19 15:59:49 följande:

Jag hade dragit på en gång om en kille kallat my för knulldocka! Så jävla respektlöst.

Vad menar du med dragit?
  • Anonym (?)
    Pentagram skrev 2017-01-19 16:01:16 följande:

Eh, ja, det är nedvärderande... Det är naturligtvis MÖJLIGT att sändaren tror att det skall uppfattas som aggressivt sexigt eller något, men nedvärderande är det ju likväl.

Det är ingen som jag är/varit ihop med eller är intresserad av att dejta. 

Borde jag anmäla detta?
  • Anonym (K)
    Anonym (?) skrev 2017-01-19 16:01:58 följande:

Vad menar du med dragit?

Gjort slut!
  • Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2017-01-19 16:03:31 följande:
    Gjort slut!
    Jag är inte ihop med denna idiot dock. 
  • Anonym (Yo)

Jag hade uppskattat det i sexuella sammanhang med en person jag gillar. Annars, nej

• Stårschan

För mig är detta ett solklart exempel på näthat. Innehåller både okvädingsord, kvinnoförnedring och hot om våld.

• Anonym (Häpp)

Det är väl självklart att det är nedvärderande. Om en okänd person hade gått fram till dig på ICA och sagt samma sak hade man blivit asförbannad och nitat dom.

Det är definitivt sexuella trakasserier och hot, det är faktiskt straffbart. Du kan polisanmäla men det leder ofta inte till något. Ett rätt vanligt sätt är att hänga ut dom på sociala medier.

Är det via facebook så kan du ta skärmdumpar på meddelandet och posta på hans vägg - det brukar göra susen.Ofta har de fru och kompisar som ser det. Är de riktigt pantade är de kompis med chefen på Facebook och det blir det inte roligt.

Det finns ett par konton på Instagram där man kan posta sånt här. Kolla "Snubbar suger" och "Vidriga män" där kan man posta.

• Anonym (Hu!)

Låter som sexuellt ofredande, om du vill gå den vägen.

Svar på tråden Är det nedvärderande att kalla någon för knulldocka?