• Anonym (Ledsen)

När man inte orkar vara mamma längre

Vad gör man? Så trött och ledsen. Jag orkar inte mer. Vill bara försvinna. Har ingen avlastning att tala om, så trött på skrik och bråk. På att alltid ha någon som drar i mig och vill ha svar på hundratjugo frågor i timmen. Orkar inte längre.

Låt mig bara få sova snälla.

• Svar på tråden När man inte orkar vara mamma längre
  • Anonym (Empatilös?)

Oj, hej, jag startade en tråd för några dagar sedan om typ samma sak. Finns en till mamma där som känner liknande. Kanske kan tråden ge dig någonting?

Den heter "kan man sluta älska sitt barn?"

• Anonym (Ytterhogdal)

Det finns två föreningar för ensamstående föräldrar som heter Makalösa föräldrar respektive Enastående föräldrar. Om de finns på din ort lär du hitta folk som förstår dig och ni kanske kan hjälpas åt.

• John22

Då biter man ihop, gör sin förbaskade plikt och bannar sig själv över att man inte tänkte efter lite extra innan man skaffade ungar.

• Anonym (Ytterhogdal)
    John22 skrev 2017-01-19 18:07:17 följande:

Då biter man ihop, gör sin förbaskade plikt och bannar sig själv över att man inte tänkte efter lite extra innan man skaffade ungar.

Åt fanders med att bita ihop, tycker jag. Leta ställen att be om hjälp tror jag är bättre för alla i längden. Alla har det jobbigt ibland. Det gäller att hjälpas åt.
  • Anonym (Ledsen)

Jag är inte ensamstående, men pappan väljer alltid jobbet före, så han är borta i princip all deras vakna tid på vardagarna. På helgerna åker han ofta iväg själv om jag inte orkar/vill följa med och då lämnar han barnen med mig också. Händer att han tar med sig nån av dem, men aldrig alla. Jag minns inte sist jag fick vara bara jag och inte behöva passa upp på alla andra.

• Anonym (Ytterhogdal)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-01-19 18:12:22 följande:

Jag är inte ensamstående, men pappan väljer alltid jobbet före, så han är borta i princip all deras vakna tid på vardagarna. På helgerna åker han ofta iväg själv om jag inte orkar/vill följa med och då lämnar han barnen med mig också. Händer att han tar med sig nån av dem, men aldrig alla. Jag minns inte sist jag fick vara bara jag och inte behöva passa upp på alla andra.

Trist. Vad säger han när du berättar om hur trött du är.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ytterhogdal) skrev 2017-01-19 18:14:17 följande:

Trist. Vad säger han när du berättar om hur trött du är.

Han säger inte så mycket. Några halvdana försök till att muntra upp mig, men aldrig att han gör något för att jag genuint ska få hämta andan.
  • Milkyways
    John22 skrev 2017-01-19 18:07:17 följande:

Om fler föder kunde avlasta istället för att prioritera sig själva och sina jävla intressen så hade det inte varit något problem.
  • Anonym (Ytterhogdal)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-01-19 18:15:50 följande:

Han säger inte så mycket. Några halvdana försök till att muntra upp mig, men aldrig att han gör något för att jag genuint ska få hämta andan.

Varför lever du med honom?
Svar på tråden När man inte orkar vara mamma längre