• risenta

Kub-test !! Vaa??

Jag fattar ingenting. Jag ska göra kub-test på tisdag och jag har fått hem kallelse nu. Men jag blir så fundersam... I kallelsen står det " Läs noga igenom informationen du har fått från MVC. Ta blodprovet så fort som möjligt. Använd remissen du har fått från MVC "

Nu fattar jag ingenting. Vilken remiss från MVC? Det enda jag har fått är det här brevet från sjukhuset. Min BM skickade ju nått elektroniskt till sjukhuset när jag var där sist och sa att jag bara ska vänta på kallelsen. Och vaddå " ta blodprovet så snart som möjligt? Vilket blodprov?? Ska ringa MVC i morgon men tänkte bara höra om någon här kan reda ut mina frågetecken.

• Svar på tråden Kub-test !! Vaa??
  • Fia 28

Kub står ju för kombinerat ultra och blodprov. Berättade inte din bm att hon skickat remiss till labben? Blodprovet ska tas före ultraljudet.

• risenta
    Fia 28 skrev 2017-01-19 21:18:51 följande:

Kub står ju för kombinerat ultra och blodprov. Berättade inte din bm att hon skickat remiss till labben? Blodprovet ska tas före ultraljudet.

Nej jag har inte fått nån info om att jag ska ta ett blodprov alls. Jag fick hem en kallelse bara för det stod att jag ska göra en nackuppklarningsultraljud. Faan asså!! Vad gör jag nu lixom?
  • Carambolan

Och du har inte lämnat blodprov på mvc? Jag lämnade kub-rören vid inskrivningen sist.

• Höstaster
    risenta skrev 2017-01-19 21:27:58 följande:

Nej jag har inte fått nån info om att jag ska ta ett blodprov alls. Jag fick hem en kallelse bara för det stod att jag ska göra en nackuppklarningsultraljud. Faan asså!! Vad gör jag nu lixom?

Du kan be att få ta blodprovet i samband med ultraljudet, men då får du nog vänta några dagar på svaret sen.
  • risenta
    Carambolan skrev 2017-01-19 21:33:57 följande:

Och du har inte lämnat blodprov på mvc? Jag lämnade kub-rören vid inskrivningen sist.

Jag har lämnat dom här standardprogram bara. Som HIV, hepatit, röda hund mm mm. Dom som är obligatoriska.
  • risenta
    Höstaster skrev 2017-01-19 21:36:41 följande:

Du kan be att få ta blodprovet i samband med ultraljudet, men då får du nog vänta några dagar på svaret sen.

Ok vad bra att man kan göra det iaf
  • risenta
    risenta skrev 2017-01-19 21:45:15 följande:

Jag har lämnat dom här standardprogram bara. Som HIV, hepatit, röda hund mm mm. Dom som är obligatoriska.

Standardproverna ska det stå :)
  • Fia 28
    risenta skrev 2017-01-19 21:27:58 följande:

Ring bm imoron så kanske du hinner ta dem ännu imorgon.
Svar på tråden Kub-test !! Vaa??