• Emlin

För liten hinnsäck - solskenshistorier?

Hej! Har idag gjort VUL pga bruna sparsamma flytningar i 2 dagar. Jag ska vara i v.7+6 men hinnsäcken mätte bara 9*4 mm. Och hon kunde ana en gulkropp. Vad jag förstår så motsvarar storleken på hinnsäcken v 5 ungefär. Ska ta nya blodprov om ett par dagar och nytt VUL om en vecka. Någon med liknande historia som det gått bra för?

• Svar på tråden För liten hinnsäck - solskenshistorier?
  • Treansresa

Inte exakt samma men solsken med hinnsäcken. Jag hade en liten blödning.

Enligt äl skulle jag vara i 7+2 men kom på vul och hon såg bara en hinnsäck och en gulekroppen som var som 4+6. Jag vet när jag plussade och enligt vul skulle jag ha blivit gravid 2 dagar efter plusset, vilket är omöjligt. Åkte tillbaka 9 dagar senare och så såg hon ett foster med hjärta. Har nu passerat 12 veckor och hörde idag hjärtljudent så allt verkar var bra här:)

• Emlin
    Treansresa skrev 2017-01-19 22:01:43 följande:

Inte exakt samma men solsken med hinnsäcken. Jag hade en liten blödning.

Enligt äl skulle jag vara i 7+2 men kom på vul och hon såg bara en hinnsäck och en gulekroppen som var som 4+6. Jag vet när jag plussade och enligt vul skulle jag ha blivit gravid 2 dagar efter plusset, vilket är omöjligt. Åkte tillbaka 9 dagar senare och så såg hon ett foster med hjärta. Har nu passerat 12 veckor och hörde idag hjärtljudent så allt verkar var bra här:)

Så fint! Grattis! Vad fick du för förklaring till det?
  • Treansresa
    Emlin skrev 2017-01-20 06:57:41 följande:

Så fint! Grattis! Vad fick du för förklaring till det?

Läkarna har ingen förklaring. Ingen kan riktigt förstå hur det gått till.befruktning enligt vul är destom 9 dagar efter sista sex. Håller tummarna för dig :)
    acinnaleh skrev 2017-01-20 07:37:34 följande:

Gjorde planerat vul i exakt 7+6 och bebis var ca 15 mm från huvud till rumpa med tickande hjärta. Vet inte storleken på resten du mätte. Jag tänker att din beräkning av hur långt gången du är eventuellt inte stämmer. Är det räknat utifrån senaste mens eller har äl datum tagits med?

Jättekonstigt Treansresa att det de såg första ul pekade på så felaktigt vul-datum. Och jättetrevligt att vi är med i samma månadstråd :)

Ja det är riktigt trevligt! Jo det är riktigt konstigt. Läkarna vill ej flytta mitt bf datum efter vul så det kommer visa sig på rul hur långt gången jag är då:) om den växt ikapp helt:)
  • Treansresa

Hur har det gått ts?

• Emlin
    Treansresa skrev 2017-01-27 05:39:43 följande:

Hur har det gått ts?

Hej! Jag sitter nu å väntar på att få komma in och göra VUL. Men kroppen har jobbat i en vecka nu med att få ut det som ska ut, så nu hoppas jag att de kan se om allt är ute. Jag ska även be de se efter äggblåsor :)
  • Emlin
    Emlin skrev 2017-01-27 08:55:45 följande:
    Hej! Jag sitter nu å väntar på att få komma in och göra VUL. Men kroppen har jobbat i en vecka nu med att få ut det som ska ut, så nu hoppas jag att de kan se om allt är ute. Jag ska även be de se efter äggblåsor :)
    Tog även blodprov i måndags igen och de hade sjunkit från 1970 till 214 i hcg.
  • Treansresa
    Emlin skrev 2017-01-27 08:56:43 följande:

Tog även blodprov i måndags igen och de hade sjunkit från 1970 till 214 i hcg.

Okek vad.tråkigt

Men hoppas allt har kommit ut och det finns fina äggblåsor:)
Svar på tråden För liten hinnsäck - solskenshistorier?