• Cniss90

Försökt att bli gravid i 6månader nu

Hej!

Vet att 6 månader inte är länge i vissa ögon.

Men det är lite frustrerande. Gjorde ett graverat i går. Visade inget elle ja kanske ett önske sträck ;)

Haft mensvärk i 8dagar nu och har BIM på söndag. Tror inte jag har några symptom nu heller, man blir ju lätt skengravid.

Ni som försökt mer än 6 månader kanske vill dela med sig av sina känslor.

Ska ta ett test i morgon bitti igen så får vi se.

Kram på er

• Svar på tråden Försökt att bli gravid i 6månader nu
  • Carambolan

Ni är fortfarande inom normalspannet. Mina två första barn tog 12 och 10 månader. Därefter blev jag gravid trots p-piller (abort) och när det var dags för barn tre blev jag gravid på första försöket två gånger i rad (ett missfall). Ibland kan det helt enkelt handla om ren otur!

• Cniss90

Ja det är väl så eller innerst inne vet jag det att det är normalt.

Tråkigt för er med missfall , Gud vad roligt med tre små godingar.

Tack för ditt svar det gör en lugnare.

Carambolan skrev 2017-01-20 09:18:42 följande:

Ni är fortfarande inom normalspannet. Mina två första barn tog 12 och 10 månader. Därefter blev jag gravid trots p-piller (abort) och när det var dags för barn tre blev jag gravid på första försöket två gånger i rad (ett missfall). Ibland kan det helt enkelt handla om ren otur!

• Anonym (Ugh)

Första barnet tog 4 år. Andra tog 3 år.(inte haft preventivmedel på 8 år) Var helt inställd på att vi inte kunde få. När vi pratade om adoption så bestämde vi oss för att gifta oss först samtidigt som vi gick på utredning. 4 mån innan bröllopet vart jag äntligen gravid. Då var mensen 11 dagar sen men trodde ju aldrig jag var gravid. Syrran tvingade mig att ta ett test. Sen trodde vi att vi aldrig mer skulle kunna få. Men i somras helt plötsligt var jag gravid igen. .. ja man har gått igenom många faser. Har dock glömt nu när man äntligen fått sitt efterlängtade barn och väntar ett till :,)

• Cniss90

Gud vad fantastiskt, vad starka ni ha varit. Verkligen imponerad.

Så roligt att ni blev gravida tillslut. Ett stort bevis på att man inte ska ge upp.

Kram på dig

Anonym (Ugh) skrev 2017-01-20 09:29:08 följande:

Första barnet tog 4 år. Andra tog 3 år.(inte haft preventivmedel på 8 år) Var helt inställd på att vi inte kunde få. När vi pratade om adoption så bestämde vi oss för att gifta oss först samtidigt som vi gick på utredning. 4 mån innan bröllopet vart jag äntligen gravid. Då var mensen 11 dagar sen men trodde ju aldrig jag var gravid. Syrran tvingade mig att ta ett test. Sen trodde vi att vi aldrig mer skulle kunna få. Men i somras helt plötsligt var jag gravid igen. .. ja man har gått igenom många faser. Har dock glömt nu när man äntligen fått sitt efterlängtade barn och väntar ett till :,)

• ika_109

Häng i, med vår första tog det sig på första försöket och hade nån idé om att det skulle ta lika lång tid med andra barnet men tji fick jag... åtta månader tog det oss, började tro att det inte skulle gå men det gjorde det.

• josefiina

Vi försökte i 15 månader innan vi plussade. Tipset från barnmorskan var att ha sex varannan dag direkt efter mens sen tog det sig.

Svar på tråden Försökt att bli gravid i 6månader nu