• Egil Skallagrimsson

Överklagan GMU

Hej!

Gjorde min antagning inför GMU idag. Egentligen började jag igår med datatestet vilket jag fick en femma på men när jag väl kommer till psykologen efter att ha väntat i två timmar så blir det en helt annan historia... aldrig varit hos en psykolog förr (18 år gammal) jag är bara mig själv talar bara sanning, jag har aldrig haft några svåra stunder i mitt liv som jag inte klarat av. Mot slutet så ber hon mig att vänta utanför ledsna hon kollar kriterier jag får komma in igen med förhoppningarna att allt var ok men får istället ett nej precis under gränsen (?!) pratade med en vän som gör GMU nu och han säger att det finns dom som ljuger för att komma in/ ha tagit olika droger eller andra tydliga anmärkningar. Detta är för mig otroligt konstigt ska överklaga angående resultatet (kan ej gå vidare) jag har ju velat det här sedan tre år sedan är fullt medveten om allt vad militären innebär men då ska en psykolog som ska försöka lära känna en på en halvtimme krossa ens dröm!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Överklagan GMU
  • Anonym (Sök igen)

Det kan finnas många anledningar till psykologen uttalande. Nu spekulerar jag hejvilt:

Du är ung, livet har varit bra, inga svårigheter längs vägen. Det, tillsammans med andra saker, gör att psykologen bedömer det som att du inte har den psykiska styrka som krävs för att bli soldat. Du anser säkert själv att du visst har det, men dessa psykologer är mycket duktiga på att avgöra sådant.

Fundera över hur du tar denna motgång. Vad kan du lära dig av det? Hur kan det stärka dig? Vad kan du göra framöver tills du kan söka igen?

Rent spontant, bara av att läsa ditt inlägg känner jag att det är stor chans att psykologen har rätt. Du är inte mogen uppgiften idagsläget. Kanske om något år, men inte just nu.

Svar på tråden Överklagan GMU