• Ninnie

Vad har hänt egentligen?!

Har inte varit så aktiv här på ett par år. Har skrivit två inlägg under senaste veckan.
    Förra lördagen testade jag positivt på ett graviditets test. Vi har försökt få barn sedan juni 2002. Gjort 10  IVF försök eller ägginsättningar om man vill kalla det så.

9.e försöket blev vår första dotter till föddes juli 2010
    10:e försöket blev vår andra dotter till födde december 2012.

Har aldrig under dessa år vi försökt få barn blivit gravid spontant så vi har inte haft skyddat samlag utan sagt att blir det en till så blir det. Vill inte äta hormoner om jag inte behöver. Men nu har det alltså hänt för första gången, en spontan graviditet. Tyvärr fick den inte gå hela vägen började blöda efter ca 5 hela veckor. Men jag funderar mycket på vad som har hänt egentligen? Kommer det att kunna ske igen? Varför blev jag gravid nu? Vet inte om jag vill ha en 3:e men samtidigt började jag fundera en del nu när jag fick ett +, visst är det mysigt med en bäbis men....

Någon som har något att dela med sig? Varit med om samma sak, typ många IVF försök och sen gravida eller någon som haft svårt att få barn och blivit gravida, fått missfall men sen blivit gravid igen? 

Det är många tankar som snurrar i huvudet. Vi har en utomlandsresa planerad i augusti så nu tycker jag mest att det var skönt att det inte gick hela vägen. Maken sa att han och barnen skulle åkt och jag stannat hemma om jag var gravid.

Svar på tråden Vad har hänt egentligen?!