• Ledsen tjej 123

Mitt nya förhållande

Hej.

Jag är en tjej på 14 år.

Jag har en kille som är lika gammal som mig. Vi har kännt varandra sedan dagis men varit tillsamans i 3-4 månader. Det känns bra när vi är tillsamans men ibland när jag är ensam så känner jag mig så ledsen. Vi har inte bråkat och jag vill fortfarande vara tillsamans med honom men ibland känns det som att allt ska försvinna mellan oss.

Mina vänner säger att det sett honom på stan kyssa en tjej fast han fotat till mig på snap att han är hemma och spelar med sin lillebror.

jag tror på min honom och jag känner mig trygg med honom i närheten.

Jag älskar han men ibland när jag är hemma utan han så känns det som att allt försvinner mellan oss. Även om vi smsar till varandra så mycket som möjligt.

• Svar på tråden Mitt nya förhållande
  • Anonym (Hm)

Kan förstå vad du menar, är vuxen och det kan kännas så för mig också. Men det är viktigt att aktivera sig själv, sätter man sig och surfar eller tänker är det kört. Jag minns det som värre när jag var yngre. Jag tror att det bästa är att hitta nåt riktigt roligt att göra. Eller är det jämt han som ska vidare nånstans? Avslutar aktiviteterna? Är det rätt lika där?

• Seuss

Låter som att du har det tufft just nu. Med många känslor och tankar . Det bästa är nog att även ägna sig åt andra intressen och vänner , inte bara sitta hemma och grubbla . Sedan får tiden utvisa om ni hör ihop eller om andra saker inträffat . Det är alltid bra att ha ett social liv med vänner och hobbies så att man står lite starkare i livet .

• Ledsen tjej  123

Tack så mycket för svaren.

Ni sa att jag skulle umgås med vännerna men jag har inte så många vänner.

Jag är INTE mobbad men har inte så många vänner

• Seuss
    Ledsen tjej 123 skrev 2017-01-20 20:54:47 följande:

Tack så mycket för svaren.

Ni sa att jag skulle umgås med vännerna men jag har inte så många vänner.

Jag är INTE mobbad men har inte så många vänner

Kanske du kan hitta en ny hobby och även fina en ny vän genom detta . Jag provad t.ex. att prova på bågskytte och fick en vän igenom detta .En kompis till mig började att gå på huddressyr och fick en god vän igenom detta . Fundera på om du kan hitta på något sådant eller kanske någon sport .
  • Seuss
    Ledsen tjej 123 skrev 2017-01-20 21:24:25 följande:

Jag spelar gitarr 1 gång i veckan i 20 minuter där jag inte träffar någon

Det finns säkert några på skolan som är intresserade av musik och som du kan fråga om de har lust att träna med dig och hjälpa dig att bli bättre . Eller kolla om det finns några i samma stad i grupper på Facebook eller något forum som har med musik att göra . Som du kan börja att chatta med och söka kontakt med . Du kommer säkert hitta någon eller några som vill hjälpa dig att bli bättre på att spela gitarr och umgås med dig . Kanske ni till slut bildar ett band tillsammans en dag :)
Svar på tråden Mitt nya förhållande