• Jason8531

    Namnet Lo på en pojke

    Vad tycker ni om namnet Lo på en pojke? Min sambo vill att sonen ska heta det. Tycker själv att namnet är fint men passar kanske bättre på en flicka. Andra namn på förslag är Joar, Ilon, Stig och Ture vad tycker ni om dom?

  • Svar på tråden Namnet Lo på en pojke
  • MallaL

    Lo är väl inte så bra om man tänker sig att sonen får internationella kontakter i framtiden, loo betyder toa, dass på engelska. Joar, Stig och Ture däremot är jättefina namn!

  • Jason8531

    Vi tänkte ju inte stava det med två oo, men kanske blir konstigt utomlands ändå. Lou är ju också en variant. Men kanske ännu mer flickigt?

  • MallaL

    Lou känns som ett smeknamn på Louise, men Louis kanske? Det är ju ett pojknamn, eller kanske Louie?

  • Bibbidi
    Jason8531 skrev 2017-01-20 20:39:39 följande:

    Vi tänkte ju inte stava det med två oo, men kanske blir konstigt utomlands ändå. Lou är ju också en variant. Men kanske ännu mer flickigt?


    Har ni då tänkt att man ska uttala det som Lo fast ni stavar det med ett u? Oavsett blir ju namnet samma när man säger det (ang kommentaren att det låter som toa på engelska).

    Annars tycker jag Lo är ett fint namn, men för mig är det endast ett flicknamn. Som att man döpt en tjej till Ulf eller Björn, fast tvärtom då. Du vet vad jag menar, haha!

    Så nja till det namnet på en pojke tycker jag. Men ni gör som ni vill förstås. Av de andra namnen som du fav som förslag gillar jag nog Stig eller Ture bäst.
  • Maiya

    Min son på 4 år heter Lo så jag är ju lite partisk. ???? Men jag älskar det och får ofta komplimanger för hans namn. Fick inspirationen från en annan liten kille som hette Lo, tycker det är ursött på pojkar (och på flickor). På engelska uttalar man Lo mer som Low, inte Loo ????????

  • Athena86

    Känner en liten pojke som heter Lo, jättefint!

    Något som är lite roligt hur olika man tänker är just namnet "Stig" Vi valde att ta våra morföräldrar namn (som andranamn) och jag var nära på att skita i min morfars namn och ta något helt annat andranamn då sambons morfar heter just Stig .. Så, Stig är ingen höjdare .. tycker Jag..

  • Jason8531

    Vad fint med fler små pojkar som heter Lo! Får ni ofta frågan om det är en tjej? Vet att det egentligen är ett unisexnamn men verkar ha blivit rätt vanligt bland tjejer på sista tiden så därför undrar jag lite vad andra tänker om det. Jag och sambon har rätt svårt att hitta namn vi båda gillar och Lo var en av få som fanns med på bådas lista.

  • Jag är bara jag

    Lo är inget människonamn-det är ett djur! Önskar ni era barn så ont? Dessutom toa på engelska om de nu nånsin åker till såna länder.

Svar på tråden Namnet Lo på en pojke