• like

    Knarkande förälder

    Okej, så jag har en son med en manipulativ person. Jag lämnade honom när vår son var ett halvår ungefär, eftersom jag inte kunde ta det mer. Nu är vår son ett år och från början bodde han hos mig 100% men vi har jobbat upp det så vi nu träffar honom 50% av tiden var. Dock inte varannan vecka eftersom det kan vara skadligt för barnet innan 3 års ålder. Men vi har honom iallafall lika mycket.

    Nu har det kommit fram att pappan knarkar. Jag vet inte hur ofta eller vid vilka tillfällen men han har iallafall berättat det för mig efter att jag frågade honom. Jag har även försökt prata med honom och försökt förklara att detta inte är okej. Responsen jag fick va ett asgarv från honom upp i mitt ansikte. Därefter försökte han få det se ut bli mitt fel(som vanligt), och förklarade för mig att jag är en värdelös mamma. Snälla hjälp mig hur jag ska gå vidare med detta. 

  • Svar på tråden Knarkande förälder
  • Anonym (Väx)

    Dags för ett första samtal hos kurator och sen ev Familjerätt!?

    Du säkert mer mogen och samlad, hör jag.

  • like
    Queennr1 skrev 2017-01-20 21:47:40 följande:

    Du gör en orosanmälan till socialtjänsten om att barnet bor hos en förälder som knarkar.


    Kan jag råka illa ut på något sätt om jag gör det? Är verkligen inte insatt i vad de gör eller hur de gör de
  • Queennr1
    like skrev 2017-01-20 21:59:09 följande:

    Kan jag råka illa ut på något sätt om jag gör det? Är verkligen inte insatt i vad de gör eller hur de gör de


    Då lär råka mer illa ut vad det gäller att bli ifrågasatt som förälder den dagen han åker dit i nåt annat sammanhang och det visar sig att du låtit han ha barnet utan att agera fast du haft vetskap om att han knarkar.

    Det socialtjänsten kan göra är att inleda utredning gällande hans föräldraförmåga och kräva att han lämnar urinprov för att bevisa drogfrihet och att om han vägrar delta i utredning hjälpa dig i att bli ensam boendeförälder.
  • like
    Queennr1 skrev 2017-01-20 22:30:12 följande:
    Då lär råka mer illa ut vad det gäller att bli ifrågasatt som förälder den dagen han åker dit i nåt annat sammanhang och det visar sig att du låtit han ha barnet utan att agera fast du haft vetskap om att han knarkar.

    Det socialtjänsten kan göra är att inleda utredning gällande hans föräldraförmåga och kräva att han lämnar urinprov för att bevisa drogfrihet och att om han vägrar delta i utredning hjälpa dig i att bli ensam boendeförälder.
    Det du säger är helt sant! Skulle aldrig förlåta mig själv om något hände min son medans han var hos sin pappa.
Svar på tråden Knarkande förälder