• Anonym (äcklig)

HJÄLP! Illaluktande kiss och rikliga flytningar!

Vad beror det på när kisset luktar starkt och lite sötaktigt? Det luktar rätt mycket efter jag har kissat och sitter kvar om någon går på toa direkt efter, jättepinsamt och det har gjort att jag inte riktigt alltid vågar gå på toa om risken finns att någon går efter mig.
    Dricker mycket vatten och har provat tranbärskoncentrat mot urinvägsinfektion men det har inte hjälpt. En person jag lämnade urinprov till reagerade på att det luktade lite starkt och hon tog prover och det visade sig att jag hade "lite" urinvägsinfektion men det gjordes inget åt det.

Har även ganska mycket flytningar, de luktar ingenting och är ganska vattniga. Ibland lite vitaktigt tjockare men inte alltid.

Hjälp, vad kan detta bero på? Har varit så här i nästan ett år! Vågar knappt gå till läkare med det här, skulle dö om det var en manlig läkare...

• Svar på tråden HJÄLP! Illaluktande kiss och rikliga flytningar!
  • Anonym (F)

Man kan inte ha "lite urinvägsinfektion" säger en som har det gånger flera årligen (jag)

Gå tillbaka och lämna ett nytt urinprov, du har garanterat urinvägsinfektion .. Behandlas det inte med antibiotika kan det sprida sig upp till njurarna ...

• Anonym (äcklig)
    Anonym (F) skrev 2017-01-20 21:59:33 följande:
    Man kan inte ha "lite urinvägsinfektion" säger en som har det gånger flera årligen (jag)
    Gå tillbaka och lämna ett nytt urinprov, du har garanterat urinvägsinfektion .. Behandlas det inte med antibiotika kan det sprida sig upp till njurarna ...
    Det var på psyket jag lämnade urinprov...
    Får väl ta mig i kragen och söka hjälp då eftersom det låter allvarligt om det sprider sig, är det vanlig läkare man går till då eller kan man boka tid hos sjuksköterska?
  • Anonym (F)

Illaluktande urin tyder iallafall på någon form av bakterier så alltid bäst och kolla upp med ett urinprov..

Ring din vårdcentral, förklara din symtom (du kommer få prata med en sjuksköterska) och säf att du gärna vill lämna ett urinprov! Lycka till ..

• Anonym (Emma)

Det låter som urinvägsinfektion. Gå till vårdcentralen och lämna urinprov. Det borde göras en odling för att du ska få rätt medicin. Du behöver inte göra någon gyneologisk undersökning.

• JLHhhg

Testat dig mot könssjukdomar? T.ex. Klamydia "sveda när man kissar och flytningar som kan lukta illa från underlivet"

• Anonym (äcklig)
    JLHhhg skrev 2017-01-21 09:01:24 följande:
    Testat dig mot könssjukdomar? T.ex. Klamydia "sveda när man kissar och flytningar som kan lukta illa från underlivet"
    Har aldrig haft någon sveda och flytningarna luktar ingenting, de är typ som vatten. Men värt att kolla upp ändå även om jag tvivlar på att det skulle kunna vara klamydia. 
Svar på tråden HJÄLP! Illaluktande kiss och rikliga flytningar!