• Äldre 20 Jan 22:33
    3264 visningar
    1 svar
    1
    3264

    Gillar inte min sambos dotter...

    Jag gillar inte min sambos äldsta dotter, hon är manipulativ, kränker oss och sina andra yngre syskon och tror att hon bestämmer över oss alla. Dottern i fråga är 18 år han har 2 barn till som är 14 och 16 och hon bestämmer precis allt dom ska å inte ska göra medan hon själv sitter på sin lilla tron och lyfter inte ett finger.

    Jag har 2 mindre barn på 3 och 5 och vill inte att de ska lära sig att det är så man beter sig.

    Hon har haft ett tufft tonårsliv med mobbning etc men tycker därför att hon kanske borde blivit mer ödmjuk mot andra.

    Känner inte att det är någon ursäkt. När hon inte är hemma och det bara är dom 2 stora plus dom 2 små barnen så funkar allt jättebra.

    Jag har pratat med min sambo om detta men han tycker inte att det är någon idé att göra nåt åt. Hon har fått som hon vill jämt hos sin mamma och Skyller problemet på henne.

    Jag tänker dock att vår situation måste bli hållbar. Inte så att jag och min sambo bråkar om detta men det ligger en irritation i luften den veckan hon är här.

    Vad kan man göra? Tips mottages gärna!

  • Svar på tråden Gillar inte min sambos dotter...
  • Äldre 21 Jan 08:35
    #1

    Det är svårt att börja "uppfostra ett barn" när hon är 18 år.
    Hon är myndig och flyttar troligen snart hemifrån. Så jag håller med din man, det är ingen idé. 

Svar på tråden Gillar inte min sambos dotter...