volvo142 skrev 2017-01-21 02:12:32 följande:
Kan lukta gott bara inte det är en vaniljparfym står inte ut med den parfymdoften av nån anledning..
Det är många som inte gillar vanilj. Själv gillar jag det men får huvudvärk när jag har den på mig.
Anonym (Wildrat) skrev 2017-01-21 11:18:24 följande:
Lite parfym på en människa är oftast ok även för allergiker. Problemet är ju att de allra flesta inte har lite parfym. Det är doft från tvål, schampo, balsam, deo, hårstyling, tvättmedel, sköljmedel och OVANPÅ DET dessutom parfym. Den doftcocktailen är vidrig. Värst är det när nån åker buss med blött hår. Det STINKER parfym om dem. Alltså, från en doftallergiker till alla friska: ransonera era lukter. Det finns massor med bra, parfymfria produkter på marknaden. Undvik sköljmedel som ändå bara är dåligt för kläder, hud och miljö samt helt onödigt så kan vi stå ut med att ni använder lite parfym.
Anonym (Wildrat) skrev 2017-01-21 11:18:24 följande:
Lite parfym på en människa är oftast ok även för allergiker. Problemet är ju att de allra flesta inte har lite parfym. Det är doft från tvål, schampo, balsam, deo, hårstyling, tvättmedel, sköljmedel och OVANPÅ DET dessutom parfym. Den doftcocktailen är vidrig. Värst är det när nån åker buss med blött hår. Det STINKER parfym om dem. Alltså, från en doftallergiker till alla friska: ransonera era lukter. Det finns massor med bra, parfymfria produkter på marknaden. Undvik sköljmedel som ändå bara är dåligt för kläder, hud och miljö samt helt onödigt så kan vi stå ut med att ni använder lite parfym.
Ja det är vidrigt när folk har femtielva dofter på sig. Schampo-doften försvinner ju när håret är torrt men annars kör jag parfymfritt på allt utom min parfym. Tvålen har visserligen en doft men den försvinner ju också direkt efter att man har klivit ur duschen.