• Anonym (Lillylollola)

Bör man ha lite parfym eller låta bli?

Jag vet att det finns allergiker som mår ytterst dåligt av parfym men om vi bortser från det extrema tillståndet är det trevligare om någon har lite parfym på sig eller gör det ingen skillnad?

Folk som stinker parfym på 25 meters avstånd är ju ingen hit förstås men om vi nu förutsätter att någon har sprutat på sig i lagom mängd som bara känns om man är väldigt nära. Ger det ett bättre eller sämre intryck att ha lite parfym?

• Svar på tråden Bör man ha lite parfym eller låta bli?
  • Alvina

Jag bryr mig inte om andra människor har parfym på sig, så länge de inte är indränkta i det. Jag använder däremot aldrig parfym. Enbart parfymerad deodorant. Den doften räcker för min del, tycker jag.

• Anonym (Lillylollola)
    Alvina skrev 2017-01-21 00:50:40 följande:
    Jag bryr mig inte om andra människor har parfym på sig, så länge de inte är indränkta i det. Jag använder däremot aldrig parfym. Enbart parfymerad deodorant. Den doften räcker för min del, tycker jag.
    Så du blir inte lite mer attraherad om någon doftar gott? Drömmer
    Parfymerad deo är ju ett bra alternativ har du några förslag på någon som både är bra och doftar gott?

Jag är väl så indoktrinerad av all reklam hela livet att även om jag har rena kläder och duschar minst en gång om dagen så tror jag ändå att jag inte luktar gott om jag inte har parfym. Jag blir ganska självmedveten utan parfym.
  • Dumbledore

Parfym är trevligt om man inte är allergisk, men jag tycker att det är som bäst när man bara kan ana den när man är nära personen. Sådär lite subtilt, det är det bästa tycker jag. :)

• Alvina
    Anonym (Lillylollola) skrev 2017-01-21 00:59:08 följande:

Så du blir inte lite mer attraherad om någon doftar gott?

Parfymerad deo är ju ett bra alternativ har du några förslag på någon som både är bra och doftar gott?

Jag är väl så indoktrinerad av all reklam hela livet att även om jag har rena kläder och duschar minst en gång om dagen så tror jag ändå att jag inte luktar gott om jag inte har parfym. Jag blir ganska självmedveten utan parfym.

Nej, det blir jag inte, så länge personen inte stinker svett. Då föredrag jag i sådana fall parfymdoft.

Jag använder Rexona Maximum Protection. Vet inte om den är så bra egentligen, jag svettas trots att jag använder den, men det doftar gott åtminstone. Efter en dags användning luktar mina tröjor parfym i stället för svett och det är huvudsaken.
  • volvo142

Kan lukta gott bara inte det är en vaniljparfym står inte ut med den parfymdoften av nån anledning..

• Anonym (Wildrat)

Lite parfym på en människa är oftast ok även för allergiker. Problemet är ju att de allra flesta inte har lite parfym. Det är doft från tvål, schampo, balsam, deo, hårstyling, tvättmedel, sköljmedel och OVANPÅ DET dessutom parfym. Den doftcocktailen är vidrig. Värst är det när nån åker buss med blött hår. Det STINKER parfym om dem.
    Alltså, från en doftallergiker till alla friska: ransonera era lukter. Det finns massor med bra, parfymfria produkter på marknaden. Undvik sköljmedel som ändå bara är dåligt för kläder, hud och miljö samt helt onödigt så kan vi stå ut med att ni använder lite parfym.

• Melissenta

Älskar väl valda parfymer på män

Och själv får ofta komlimanger för mina parfymer från både män o kvinnor, vilket är supertrevligt

• Anonym (Lillylollola)
    volvo142 skrev 2017-01-21 02:12:32 följande:
    Kan lukta gott bara inte det är en vaniljparfym står inte ut med den parfymdoften av nån anledning..
    Det är många som inte gillar vanilj. Själv gillar jag det men får huvudvärk när jag har den på mig.
    Anonym (Wildrat) skrev 2017-01-21 11:18:24 följande:
    Lite parfym på en människa är oftast ok även för allergiker. Problemet är ju att de allra flesta inte har lite parfym. Det är doft från tvål, schampo, balsam, deo, hårstyling, tvättmedel, sköljmedel och OVANPÅ DET dessutom parfym. Den doftcocktailen är vidrig. Värst är det när nån åker buss med blött hår. Det STINKER parfym om dem. Alltså, från en doftallergiker till alla friska: ransonera era lukter. Det finns massor med bra, parfymfria produkter på marknaden. Undvik sköljmedel som ändå bara är dåligt för kläder, hud och miljö samt helt onödigt så kan vi stå ut med att ni använder lite parfym.
    Anonym (Wildrat) skrev 2017-01-21 11:18:24 följande:
    Lite parfym på en människa är oftast ok även för allergiker. Problemet är ju att de allra flesta inte har lite parfym. Det är doft från tvål, schampo, balsam, deo, hårstyling, tvättmedel, sköljmedel och OVANPÅ DET dessutom parfym. Den doftcocktailen är vidrig. Värst är det när nån åker buss med blött hår. Det STINKER parfym om dem. Alltså, från en doftallergiker till alla friska: ransonera era lukter. Det finns massor med bra, parfymfria produkter på marknaden. Undvik sköljmedel som ändå bara är dåligt för kläder, hud och miljö samt helt onödigt så kan vi stå ut med att ni använder lite parfym.
    Ja det är vidrigt när folk har femtielva dofter på sig. Schampo-doften försvinner ju när håret är torrt men annars kör jag parfymfritt på allt utom min parfym. Tvålen har visserligen en doft men den försvinner ju också direkt efter att man har klivit ur duschen.

• Anonym (Off topic)
    Melissenta skrev 2017-01-21 11:22:27 följande:

Älskar väl valda parfymer på män

Och själv får ofta komlimanger för mina parfymer från både män o kvinnor, vilket är supertrevligt

Vad har du för några? Ålder? Ja, lite parfym är bra. Eller parfymfritt.
  • Anonym (class)

Om det doftar ganska svagt - och dyrt!

Victorias secret är det kräkvarning på och annat billigt skräp, ofta med för mycket vanilj eller annat sött.

Svar på tråden Bör man ha lite parfym eller låta bli?