• Vickyb

Vår jacka till 1 åring.

Hej. ska snart in till stan och köpa en jacka till min dotter.
    Var hittar jag en fin för ett rimligt pris ?? H&M, Lindex, eller kapphal? Eller vilken affär som hellst..
    Vad har ni för jacka nu under den kalla våren??

• Svar på tråden Vår jacka till 1 åring.
  • cinderella26

nu har jag ingen sån liten.. men jag skulle nog köpa typ en fleecedräkt och en våroverall eller byxor och jacka.. när det e kallt kan man ju ha fleecen innanför.. och när det är varmare så har man bara byxorna och jackan.. jag tycker att när dom e sådär små behöver dom ha utebyxor oxå

• Mumin

Jag är väldigt förtjust i i Polarns vår- och höstjackor, de brukar vara så mjuka och sköna. Kostar 395:-. Vi köpte en (en utan fleecefoder men lite vind- och vattentålig) till Johanna när hon var 9 månader och hade den sen jättelänge. Den är i strl 80 och första våren vek vi upp ärmarna, sen har hon haft den en vår och två höstar till! Den växte med henne liksom. Nu har hon varit rätt liten så man kan nog inte räkna att de kan ha den i 4 säsonger men minst 2 i alla fall.

Vi har använt den jättemycket, fleece eller stickat under när det är kallt.

Jag tycker inte att man behöver överdragsbyxor till en sån liten, de är ju inte uppe och går. Strumpbyxor under brallorna eller vanliga fleecebyxor utanpå och sen ner i vagnen, det räcker gott. Vi köpte inga utebyxor förrän hon var över ett år och gick själv.

Nu har vi snö upp till knäna igen så det är vinteroverall eller vinterjacka som gäller ännu! Men snart hoppas jag att vi kan ta fram nåt tunnare... Har ärvt en fin vårjacka så det blir inget nyinköp i år.

• cinderella26

endel ettåringar är ju uppe och går.. och endel sitter man med i sandlådan sen när snön smälter..

• Mumin

Sorry, jag läser som en håsa, din dotter är ju ett år, fick för mig att det var en mindre bebis... Om hon går så kan det vara bra med något slags överdragsbyxor faktiskt, det är rätt slaskigt på våren. Går hon mycket själv när ni är ute så är det bra, men om hon är som min som ändå alltid ville åka vagn så behövs det inte nu heller.

• Mumin

Regnbyxor + fleece är en bra kombination för sandlådesittning.

• Vickyb

Mumin: Hon går inte riktigt själv, bara om hon håller mig i handen. Men det dröjer inte länge innan hon går. Jag kommer ju att köpa ett regnställ till henne snart och där under kan hon ju ha ett par tjockare byxor / strumpebyxor under. Men nu är jag bara ute efter en liten längre tjockare jacka som hon kan ha, är så trött på att behöva klä på henne den tjocka overallen när hon för det mesta sitter i vagnen. :)

• sofia23

name it har jätte fina vår jackor för ca 2-300 kr

• Fridus

jag köppte från lindex jack och vindbyxa, men tror det var från pojkavdelningen igentligen men alla jackor på tjejavdelningen var insvängda å det är väldigt opraktiskt om man vill få plats med en fleecetröja under. men det var billigt där iaf tror jag betala 400:- för jack och byxa.

• Mumin

Ja, men då rekommenderar jag Polarns jacka som jag skrev om innan.
    Hur gick det med shoppingen? Hittade du något bra?

• Vickyb

Gokväll. Jag var inne på Lindex, kapphal och Guppi men jackorna var slut. Är ute efter en lite tjockare jacka som hon kan ha nu.. står i rubriken att jag är ute efter en vårjacka, men det köper jag ju inte försen det börjar bli varmare..
    Det var helt slut. Men nu i veckan ska jag in till stan igen och kolla.. och denna gången ger jag mig inte försen jag kommer hem med en jacka och ny mössa. :-P
    Ska passa på att köpa present och en fin klänning hon kan ha när hon fyller år.

• Vickyb

Mumin: Idag köpte jag polarns vårjacka med fleecen till, den röda. Det fick kosta vad det kostade men fin var den iaf
    Sprang runt i hela stan, men hittade inget jag fastnade för direkt. Jag är nöjd med mitt köp, och jah hoppas att hon kommer att vara nöjd när hon är ute och leker.

Tack för svaren jag har fått från er.

• Mumin

Jag tror att du kommer att vara nöjd med ditt köp! Precis så gjorde jag också, letade överallt men alla jackor kändes så stela och hårda, Polarns är så mjuk och go.

Ha det så bra!

• Vickyb

Japp, jag är helnöjd.. Och dte är min dotter med

Svar på tråden Vår jacka till 1 åring.