• Hubert

Hur och när startade er första förlossning? :)

Hej! Jag är i vecka 38+0 idag och väntar mitt första barn :) jag är väldigt spänd, går bara och väntar på olika tecken på att förlossningen är på g ^^ Har fått höra att man oftast går över med första barnet men jag vet många som fått innan bf med första :) Hur och när startade er första förlossning? :)

• Svar på tråden Hur och när startade er första förlossning? :)
  • Carambolan

För mig startade det helt oväntat utan några förvarningar med att vattnet gick, typ kl 14 på dagen. Runt 20 samma kväll började jag få molvärk som sen blev till värkar och strax efter midnatt föddes sonen.

• Carambolan
    Carambolan skrev 2017-01-21 15:06:15 följande:

För mig startade det helt oväntat utan några förvarningar med att vattnet gick, typ kl 14 på dagen. Runt 20 samma kväll började jag få molvärk som sen blev till värkar och strax efter midnatt föddes sonen.

Glömde när. Det var i v 39+3.
  • Höstaster

Mina barn är födda i vecka 39+5 och 39+3. Båda förlossningarna startade helt utan förvarning med vattenavgång. Båda barnen hade bajsat i vattnet så vi fick åka in direkt. Har alltså aldrig gått hemma med värkar.

• malle88

Födde i v 39+6. Hade oroskänsla i kroppen dagen innan. Fick sammandragningar vid midnatt var sjunde minut. Värkar var tredje minut vid fyratiden. Hon kom vid 8 på morgonen

• Sunny1995

Min latensfas startade med blödning på bf, aktiva förlossningen startade på bf+2 och så kom han ut på bf+3 :)

• Hubert

Vad spännande att det är så olika och vad kul att ni vill dela med er :) Än så länge har jag inga tecken.. Mer än ett ständigt tryck nedåt och mycket sammandragningar de senaste dagarna men det kan ju dröja ^^

• Annelie 76

Min första började med att jag fick svaga värkar vid 11 på kvällen. Inte så starka men tillräckligt för att inte kunna sova. Ingen förvarning alls, 10 dagar innan BF. På morgonen åkte vi in till förlossningen på koll och de tänkte skicka hem oss igen när jag gick på toa och där gick vattnet. När vattnet gått fick jag täta, kraftiga värkar och blev inlagd. På kvällen vid halv 11 föddes sonen.

• basio

Min första började i v36+0 med vattenavgång. Väldigt oväntat, jag klev ur sängen vid 8:30 på morgonen (skulle plugga inför en redovisning) och splash så var jag genomvåt och stod i en pöl. Sonen föddes 8 timmar senare.

• Liinaa91

Första barnet: 41+5. Värkarna va oregelbundna från söndag tills onsdag eftermiddag då satte de igång mig på riktigt. Född vid midnatt.

Andra barnet: bf + 2. Värkarna började ca 20.00 och födde barnet 05.30

• Ox2

Första: slemproppen på morgonen bf-1, vatten avgång 15:30 samma eftermiddag, värkstart 00:00 och bebis 06:37 på bf.

Andra: igångsättning på bf +11, tar hinnorna 14:55, värkar ganska omgående och bebis 17:12.

Andra: teckenblödning morgonen 39+3. Regelbundna värkar 16, vattenavgång 18:25 och bebis 18:34.

Svar på tråden Hur och när startade er första förlossning? :)