• Madelene W

Rassel i dammsugarslangen

Kanske behöver jag hjälp?

Jag älskar nämligen när det rasslar ordentligt när jag dammsuger.
    Hallen och garaget tar jag så ofta jag kan så det kanske har kommit in lite småsten som rasslar så skönt då dom sugs upp.
    Men, det är inte detta som är det sjuka, för småsten tror jag de flesta gillar att dammsuga upp.
    Nä, det jag ska skriva om är när det gick över styr med dammsugaren...

Vi hade varit på senester några dagar, och när vi kom hem så hade vår jätte Benjamin-fikus på kanske 2 meter torkat en aning.
    Massa blad låg på golvet och en hel del i krukan.
    Hmm, tänkte jag, kanske jag kan dammsuga upp dem Skrattande
    Sambon skulle ut och handla lite mjölk å sånt som vi inte hade hemma.
    Vips så hade jag tagit fram dammsugaren och börjat suga upp löven från golvet.
    Alla löv sögs upp alldeles för fortGråter, ljudet av när dom sögs in hade blivet beroendeframkallande.
    Jag tog bort röret och tänkte att jag kunde suga upp lite löv i från krukan.
    Det var bara ännu bättre!!!
    Ett efter ett tog jag med slangen, och varje löv suuuurrrrrplades in hur skönt som helst.
    När jag även hade tömt krukan från löv så började jag granska fikusen.
    Visst satt det lite gula blad lite här och därGlad
    Snabbt tog jag även dem med slangen.
    Problemet kom nu då alla gula löv fanns inne i dammsugaren
    Det fann ju inga mer löv att suga upp.Gråter
    Jag ville bara höra ljudet av löv som surplades in i slangen.Skäms
    Försökte ta några gröna blad med slangen, men dom lossnade inte riktigt utan gick sönder av suget, och det sjudet var inte vad jag ville höra.

Jag hämtar köks pallen och en sax......Tyst
    Nu skall jag ta blad efter blad...
    Jag kom på att om jag sänkte effekten på dammsugaren så att den inte sög så starkt så kunde jag få höra det sörplande ljudet längre tid.
    Står nu på pallen med sax i ena handen och dammsugarslangen i andra.
    För slangen till ett löv och klipper samtidigt av vid stjälken.
    Sluuuuuuuuurp Skrattande
    Sluuuuuuuurp.Glad
    Sluuuuuuuurp.Tungan ute
    Jag kunde bara inte sluta....

Några gånger så fastnade bladen på nått sätt i slangen, men dom lossnade och sögs in så så blev det ett sånt avgrunds slurp som bara lät hur undebart som helst...Kyss

När sambon kom hem så stod jag fortfarande på pallen med dammsugarslangen och saxen.

- VAD I H...... HÅLLER DU PÅ MED, sa han rätt högt.
    Jag hade mer eller mindre sugit upp alla löven från vår stora Benjaminfikus.
    Den sten dog på bara några dagar utan några löv...

Vi fick slänga den och köpa en ny.

Jag har den under daglig uppsikt, för att se om det finns nått blad som den kommer tappa...
    Nu kan jag behärska mig, men nån dag när den växt till sig så...Förvånad

Grus i all ära, men det är inget mot ljudet av blad från fikusen som sug upp och rasslar hela vägen in i dammsugaren.

Kanske behöver jag hjälp, jag vet inte.
    Det finns väl värre saker än att dammsuga upp...

ö
Svar på tråden Rassel i dammsugarslangen