• Crazy catlady

    Detta med graviditetspenning..

    Jag är i vecka 19 nu och ska börja ett nytt jobb om drygt en vecka. Jag ska försöka jobba så länge det går... men blir det tungt så söker jag föräldraledigt 8 veckor innan bf.. Jag kommer ju söka graviditetspenningen när jag börjat mitt nya jobb.. och ska ju då skicka in inkomstuppgift. Ska jag även skicka in inkomstuppgift från mitt gamla jobb som jag vart på i snart 9 år ? Eller räknar de bara på den nya inkomsten ?

    Hoppas ni förstår hur jag menar.. 

  • Svar på tråden Detta med graviditetspenning..
  • Fru Ve

    Ring FK och fråga tycker jag, det där kan vara lite snårigt. 

  • Höstaster
    Crazy catlady skrev 2017-01-22 17:30:17 följande:

    Jag är i vecka 19 nu och ska börja ett nytt jobb om drygt en vecka. Jag ska försöka jobba så länge det går... men blir det tungt så söker jag föräldraledigt 8 veckor innan bf.. Jag kommer ju söka graviditetspenningen när jag börjat mitt nya jobb.. och ska ju då skicka in inkomstuppgift. Ska jag även skicka in inkomstuppgift från mitt gamla jobb som jag vart på i snart 9 år ? Eller räknar de bara på den nya inkomsten ?

    Hoppas ni förstår hur jag menar.. 


    Till mig sa de att de ville ha in från 8 månader tillbaka när de beräknar, men du får ju fylla i i ansökan när ny inkomst började gälla så de kommer kontakta dig om de vill ha kompletterande uppgifter.
Svar på tråden Detta med graviditetspenning..