• Anonym (uttråkad)

Vad gör ni när ni har tråkigt? Behöver tips!

Måste hela tiden vara sysselsatt för att hålla ångest borta och söker tips på aktiviter eller pyssel helst inomhus. Titta på film och sånt är jag alldeles för rastlös för.

Vad gör ni när ni har tråkigt?

• Svar på tråden Vad gör ni när ni har tråkigt? Behöver tips!
  • elyse

Tvättar städar, bakar, gör spellistor på Spotify.

• taquine

Sticka eller virka. Köp hem (från tex panduro) färg , penslar och målardukar och måla Eller decoupage? Bara fantasin hindrar dig. Borde finnas massa pysselsidor om du googlar.

Goodness me
  • Anonym (uttråkad)

Åh tack för lite idéer!

• Anonym (X)

Läser, ser på film eller spelar tv-spel.

Allra helst startar jag något projekt och lär mig något nytt som att bygga en hemsida/app eller liknande. Beror på hur mycket tid jag har.

• Ellie

Pusslar eller spelar escapegames (finns massor av gratis på nätet).

• Anonym (Blandat)

Korsord, organiserar om hemma, påtar i trädgården.

• Fru Ve

Korsstygn håller jag på med mycket nu när jag är sjukskriven p.g.a. foglossning. Tar lååång tid och kräver en viss koncentration så man kan inte bara sitta och tänka på annat.

• Cecese

Inte det svar du vill ha men jag njuter. Det är så skönt att bara sitta ner med kaffe och göra absolut ingenting eller göra vad jag vill. Finns alltid saker att göra så jag förstår faktiskt inte hur folk hinner ha tråkigt. 

• Anonym (79an)

Jag bakar bröd, syr kläder (främst till barnen) eller läser en bok. Dock är det sällan jag är uttråkad nu så jag får ta lite tid till mina intressen här och där. Brödbak gjorde jag mkt innan jag fick barn och var uttråkad. Gjorde/gör mig alltid på bra humör

• Anonym (Nn)

Stickar. Gärna i nåt svårt mönster el två färger. Då blir man liksom "tvingad" att koncentrera sig på det. Och det kan släppa ångesten lite. Finns massor av instruktionsvideor på youtube.

• Stårschan

Syr, stickar, släktforskar, planerar semestrar, läser, bakar. Ärligt talat minns jag inte när jag "hade tråkigt" senast. Tiden räcker aldrig till, tyvärr.

• Anonym (uttråkad)

Tack för era tips! Tyvärr kan jag inte baka/laga mat då jag inte har något kök. Det är lite synd.
    Och ute vill jag helst inte vara just nu, vill bara in så fort jag sätter foten utanför dörren.
    Inga pengar mer ett par hundralappar över varje månad men sticka och sånt kostar ju inte så mycket, kanske borde lära mig det =) 

Tack alla för tips, kom gärna med fler! 

• Nandez

Stickar tröjor med mönster och med flera färger, raggsockor. Löser korsord, läser mycket, spelar dataspel, lägger patiens, surfar på FL där lektrådarna är väl besökta. Pysslar här hemma, busar och gosar med min kattunge. Tittar på tv, ser på film, tiden vill inte räcka till. 

• nernu

Stickar, virkar, broderar, bakar, löser korsord, tränar, scrapbookar, läser bok, lyssnar på ljudböcker, spelar piano, rensar ut garderoben.

• Anonym (Nn)
    Anonym (uttråkad) skrev 2017-01-23 12:46:20 följande:

Tack för era tips! Tyvärr kan jag inte baka/laga mat då jag inte har något kök. Det är lite synd.

Och ute vill jag helst inte vara just nu, vill bara in så fort jag sätter foten utanför dörren.

Inga pengar mer ett par hundralappar över varje månad men sticka och sånt kostar ju inte så mycket, kanske borde lära mig det =) 

Tack alla för tips, kom gärna med fler! 

Stickor och virknålar och även garn kan du ofta hitta billigt på myrornas el liknande. Sen har rusta tex billigt garn för 8 kr nystanet. Det är då syntetgarn men det spelar kanske ingen roll. (En del köper fina tröjor på tex second hand och repar upp o stickar nytt). Jag älskar även korsord o suduko.
  • Anonym (Virka)

Virka är väldigt avkopplande.. Det händer inget om du tappar en maska.

Virknålar kan du köpa på myrorna och garn på rusta eller ÖB .. Instruktioner finns på youtube.

Talböcker .. Prova storytell.. Tror man får prova gratis i 10 dar .. Finns gratis historiepoddar på Expressen och sen underbara P3 dokumentärer

Odla saker .. Googla på ingefära t.ex .. Lite hobbyodlingar i köket gör de flesta glada

• Fru Ve

Spelet Backpacker som finns att ladda ner gratis är jättekul och tar lång tid. Så det är ett tips!

Svar på tråden Vad gör ni när ni har tråkigt? Behöver tips!