• Temugg

Avbeställningsskydd - eget paket?

Så här dags finns det ingen att fråga förutom fl! Ska beställa en resa, flyg och hotell. Om man betalar med mastercard ingår ett avbeställningsskydd - men! Gäller avbeställningsskyddet om man beställer flyget från ett företag och hotellet från ett annat? Jag har för mig att jag läst att de ändrat på reglerna så att det ska gå bra att boka så (och inte som innan att man måste köpa flyg och hotell från samma resebyrå) men hittar inget om det. Är det någon som är mer insatt?

• Svar på tråden Avbeställningsskydd - eget paket?
  • Dixie

Du får kolla på din bank vilka vilkor som gäller för just ditt kort, kan vara olika. Paketresor (med flyg och hotell) kan ha andra vilkor än om du gör separata köp.

• Temugg
    Dixie skrev 2017-01-22 21:13:27 följande:

Du får kolla på din bank vilka vilkor som gäller för just ditt kort, kan vara olika. Paketresor (med flyg och hotell) kan ha andra vilkor än om du gör separata köp.

Ska göra det, tänkte bara om någon visste om det var en generell regel. Får vänta tills imorgon med att boka!
  • Dixie
    Temugg skrev 2017-01-22 21:32:57 följande:

Ska göra det, tänkte bara om någon visste om det var en generell regel. Får vänta tills imorgon med att boka!

Gå in och kolla på din bank - hos min bank (Nordea) kan jag hitta det under kortinfo när jag loggar in!
Svar på tråden Avbeställningsskydd - eget paket?