• ferrariferrari

Hur länge brukar ni vara när handlar mat?

Hej!

Hur lång tid tar det för er när ni handlar mat i de större livsmedelbutiker(Ica maxi,coop forum, willys, citygross etc)?

Glad

• Svar på tråden Hur länge brukar ni vara när handlar mat?
  • Carambolan

När jag går iväg för att veckohandla på ica maxi så tar det mig ganska exakt en timme. 15 min promenad i vardera riktning och 30 minuter i affären. Då har jag däremot skrivit inköpslistan i "plockordning" i förväg och självscannar så att allt är packat och klart och jag inte behöver köa.

• Griseknoen35

Typ en timme på affären plus ett varvs nöjeskörning i bilen så är väl hemifrån ca 1h 40-50min.. min man hatar när jag handlar men jag går igenom affären grundligt, tex igår kom jag hem med the Sims 4 spel för 50kr styck för de utgick så Ica rea ut. Låg inte precis synligt och på ett udda ställe. Jag älskar att gå och kolla film, ljus, leksaks mm hörnorna på Ica. Kan gå hur länge som helst och filura. Mat är så jäkla tråkigt, haha. Och det är bäst att passa på att köra bilen när man får (min man har den jämnt)

• volvo142

När jag veckohandlar tar det kanske en kvart 25 minuter men å andra sidan är jag en ungkarl ;)
    Mamma kan dock va på affären en timme och gå saaakta och handla o fundera. Står inte ut med sånt.  :P
    man tar väl det man ska ha. ser man nått nytt man vill ha så tar man det sen är det bra med det..

• Dumbledore
    Carambolan skrev 2017-01-22 23:30:24 följande:

När jag går iväg för att veckohandla på ica maxi så tar det mig ganska exakt en timme. 15 min promenad i vardera riktning och 30 minuter i affären. Då har jag däremot skrivit inköpslistan i "plockordning" i förväg och självscannar så att allt är packat och klart och jag inte behöver köa.

Veckohandlar du gående?! :O Wow, snyggt jobbat! Vår veckohandling tar kanske en halvtimme den också, men det blir alldeles för mycket varor för att kunna promenera.
  • ferrariferrari
    Dumbledore skrev 2017-01-22 23:45:06 följande:
    Veckohandlar du gående?! :O Wow, snyggt jobbat! Vår veckohandling tar kanske en halvtimme den också, men det blir alldeles för mycket varor för att kunna promenera.
    Hon kanske har en shoppingvagn :) 
  • Dumbledore
    ferrariferrari skrev 2017-01-23 00:15:38 följande:

Hon kanske har en shoppingvagn :) 

Ja, det tänkte jag också på, men jag hade aldrig fått plats med varorna i en sådan enbart. Men så kanske vi inte har lika stor familj heller. :)
  • Carambolan
    Dumbledore skrev 2017-01-22 23:45:06 följande:

Absolut. Brukar fylla ganska exakt en shoppingvagn för vår trebarnsfamilj. Stapelvaror som pasta, toapapper och liknande köper vi inte på veckobasis utan separat.
  • Jill 79

En timme max för mig inne på affären. Men sambon som oftast handlar, skriver inte inköpslistor. Därför måste han kolla på alla varor i hela affären. Plus att han inte vill missa något som det är bra pris på. Han tar alltid 1.5 timme till 2 på sig. Jag och barnen får en psykos om vi är med, så vi åker hellre till mc Donalds eller nåt och hänger medan.

• Fjäril kär

Lite drygt en timme i själva stormarknaden , även om jag har inköpslista så tar jag även en noga titt på övriga hyllor och kikar på reavaror, böcker och annat. Brukar ofta bli något som hamnar i kundvagnen utöver mat. (strumpor,värmeljus,nån bok, trosor etc)

Sen brukar jag gilla att spankulera runt i min egen takt och använda tiden som egentid.

Efter stormarknaden brukar det oftast bli besök på en eller två affärer till ,tex ÖB och Lidl, för tex köp av kattmat och specialvaror som bara finns i respektive affär.

Svar på tråden Hur länge brukar ni vara när handlar mat?