Är detta tecken på diabetes?
Var och tränade styrketräning ca 60 min kl 16.30. Efter duschen kände jag mig yr, utmattad, huvudvärk, illamående, svårt att fokusera. Kände att jag nog måste få i mig något innan jag satte mig i bilen hem. Köpte en drickkvarg och druvsocker. Åt en tablett. Kom hem och åt pasta med köttfärssås direkt. Klockan var då ca 18.30. Huvudvärken har släppt men illamåendet som kommer och går består. Lägger omkull mig en stund. Lite rysningar i skinnet och illamående som kommer och går. Springer och kissar ganska rejält 3-4 gångerfram till 20.30. Kliver upp och känner mig lite bättre. Magen börjar knorra igen, känns inte som jag ätit, hungrig igen...
Matintag tidigare under dagen:
Ca 8 Lättkvarg ca 2dl med 1dl müsli
Ca 9.30 Lite keso
12 Dafgårds lasagne
16 Kvarg, ägg (halvt(, tonfisk (halv burk), créme fraiche
16 Pwo, Bcaa, kreatin innan träning
Illamående som kommer och går har jag haft senaste året. Försöker komma på varför. Känns som det kommer efter jag ätit...får alltid känslan "håller jag på att bli magsjuk nu" och efter tre timmar med illamående som kommer korta stunder och försvinner fram och tillbaka så intalar jag mig själv att det inte är magsjuka för i sånna fall står man med hu idet i toaletten efter tre timmar...Senaste tanken är att det är blodsockerrelaterat?
Periodvis i livet har jag ätit rätt mycket socker, ser mig som sockerberoende.
Just nu har jag tagit mig i kragen, inte ätit socker på en vecka. I vanliga fall äter jag godis, kakor, saft varje dag...Just det, åt lite tårta i lördags, så helt sockerfri har jag inte varit.
Är det någon som känner igen sig i det jag skriver om?
Borde jag kolla upp om jag har lågt eller högt blodsocker eller vad handlar det hela om?
Tjej, 155cm, 66,5kg