Namnet Felicia?
Vad tycker ni om namnet Felicia? Fint/fult? Varför?
Vad tycker ni om namnet Felicia? Fint/fult? Varför?
Vanligt och för långt enligt mig :) inte fult men liiite tråkigt
Jättefint! Tycker inte alls det är tråkigt! Det är inte många som föds nu som får det namnet, det var mer vanligt i min generation men nu är det som sagt inte så vanligt längre. Så kör på!
Vackert :)
Jag var skeptiskt till namnet då min syster ville döpa sin dotter till Felicia för 20 år sedan för då tänkte man bara på "Felicia försvann" med Cornelius. Men nu är det bara vackert :)
Haha va kul jag heter felicia o mammas o pappas släkt var likadan med mitt namn för mer än 20 år sedan haha x) jag tycker inget spc om mitt namn men har faktiskt bara träffat två i mitt liv som heter det så så jättevanligt är det inte hehe :)
Fint och gångbart.
Haha va kul jag heter felicia o mammas o pappas släkt var likadan med mitt namn för mer än 20 år sedan haha x) jag tycker inget spc om mitt namn men har faktiskt bara träffat två i mitt liv som heter det så så jättevanligt är det inte hehe :)
Min son på 10 år har tre Felicia bara i sin klass :)
Fint namn!
Tycker nog att det är ganska fult tyvärr. Jag känner en med det namnet som jag gillar men namnet i sig är lite tråkigt och för prinsessigt på något vis. Gillar heller inte Patricia eller Alicia.
Jag tror att Felicia är ungefär som Emma eller Karl, alltså ett namn som har funkat i flera generationer och gör det fortfarande. Är det ett sådant namn ni är ute efter, så är det ju perfekt.
Jag tror att Felicia är ungefär som Emma eller Karl, alltså ett namn som har funkat i flera generationer och gör det fortfarande. Är det ett sådant namn ni är ute efter, så är det ju perfekt.
Jag tycker att det är fint :)
Lite andra tips : Elicia, Elivia, Felice, Fideli, Ofelia