• Bella12345

Namnet Felicia?

Vad tycker ni om namnet Felicia? Fint/fult? Varför?

• Svar på tråden Namnet Felicia?
  • Bibbidi

Jättefint! Tycker inte alls det är tråkigt! Det är inte många som föds nu som får det namnet, det var mer vanligt i min generation men nu är det som sagt inte så vanligt längre. Så kör på!

• Deceree1

Jag var skeptiskt till namnet då min syster ville döpa sin dotter till Felicia för 20 år sedan för då tänkte man bara på "Felicia försvann" med Cornelius. Men nu är det bara vackert :)

• Vampiremamii

Haha va kul jag heter felicia o mammas o pappas släkt var likadan med mitt namn för mer än 20 år sedan haha x) jag tycker inget spc om mitt namn men har faktiskt bara träffat två i mitt liv som heter det så så jättevanligt är det inte hehe :)

• fluu

Fint och gångbart.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lia4
    Vampiremamii skrev 2017-01-24 09:37:35 följande:

Haha va kul jag heter felicia o mammas o pappas släkt var likadan med mitt namn för mer än 20 år sedan haha x) jag tycker inget spc om mitt namn men har faktiskt bara träffat två i mitt liv som heter det så så jättevanligt är det inte hehe :)

Min son på 10 år har tre Felicia bara i sin klass :)

Fint namn!
  • Vampiremamii
    Lia4 skrev 2017-01-24 19:05:11 följande:

Min son på 10 år har tre Felicia bara i sin klass :)

Fint namn!

Hehe va roligt kul att det blivit mer populärt än för 20 år sedan:) tack:)
  • nnnnnnnn
    Vampiremamii skrev 2017-01-24 09:37:35 följande:
    scb:

Totalt 21 208 kvinnor har Felicia som förnamn

dvs ungefär lika många som alla som heter Saga eller Wilma (alltså antal Saga + antal Wilma = antal Felicia).
    Eller ungefär hälften så många som heter Elsa.
    Valde 3 namn på topp-10 för nyfödda för att ha några "poppis" namn att jämföra med.

Jag tycker att det är ganska vanligt. Känner flera Felicia från 0 - 30 år. Men allt är ju relativt!

till TS: Helt OK och ganska vanligt namn. Gillar dock inte att många här i trakterna kallas för "Felle" (uttalas mer som "Fälle").

• DenNamnbitne

Tycker nog att det är ganska fult tyvärr. Jag känner en med det namnet som jag gillar men namnet i sig är lite tråkigt och för prinsessigt på något vis. Gillar heller inte Patricia eller Alicia.

• Amanda84

Jag tror att Felicia är ungefär som Emma eller Karl, alltså ett namn som har funkat i flera generationer och gör det fortfarande. Är det ett sådant namn ni är ute efter, så är det ju perfekt.

• DenNamnbitne
    Amanda84 skrev 2017-01-30 00:06:10 följande:

Jag tror att Felicia är ungefär som Emma eller Karl, alltså ett namn som har funkat i flera generationer och gör det fortfarande. Är det ett sådant namn ni är ute efter, så är det ju perfekt.

Fast Felicia bars av 79 kvinnor 1973 så det är inte görligt att jämföra det med Emma och Karl. Fast om vi låter några generationer passera kanske det blir så.
  • Nelah

Jag tycker att det är fint :)

Lite andra tips : Elicia, Elivia, Felice, Fideli, Ofelia

Jag vill och jag kan...
Svar på tråden Namnet Felicia?