• 14åringoch alltskit

Jag har för tjocka lår

Hejsan allesammans

Jag är 14 år gammal och väger 46-47 och jag e 1,63 lång men mina lår och min vikt stämmer inte överens. Jag är rätt smal men mina lår är verkligen tjocka. Jag skämms för att jag inte kan vara med på idrotten för att mina lår rörsig och de är för mjuka så jag kan inte ha på mig mjukis byxor, bara jeans.

Vad ska jag göra , jag e rädd att bli mobbad och min pappa säger att jag är för smal för att börja träna. Alltså han låter mig inte träna.

• Svar på tråden Jag har för tjocka lår
  • Anonym (Lo)

Om det är så viktigt för dig så kan du börja springa 30 min varannan dag eller något
    Att springa har mycket fler positiva effekter än endast slimma ner en kropp. Ta reda på sådan fakta så när din pappa frågar dig så behöver du inte svara, att du vill bli av med låren.

Själv hade jag dödat för ett par stora lår och en smal underkropp! Du låter jättefin! <3

• Anonym (Jessa)

Du har skitsnygg kropp som dessutom är "inne" nu...

Är ordentligt först och främst. Mycket grönsaker och inte "isbergsallad, tomat och gurka" utan morötter i mängder och paprika, selleri, och frukt som äpplen och ananas.

Ja du kan springa men gör också benövningar.

Du är bara 14 och då tror man att man är tjock. Skit i hur spinkiga vissa outvecklade tjejer kan vara i sin ålder, det är du som det ut som en ung kvinna medan dom har barnkroppar.

Jag stolt! Kolla på videos med Jennifer Lopez, Shakira, Rihanna osv. Lår är snyggt!!

• Mrs Moneybags

Din vikt i förhållande till din längd är ganska låg, men helt normal för din ålder.

Att dina lår rör sig när du rör dig är också helt normalt, vi är ju inte gjorda av sten. 

Självklart ska du vara med på idrotten och träna med dina kompisar. Jag tycker du ska prata med skolkuratorn och få lite tips om hur du kan tänka om din kropp. Det är ju vanligt när man är 14 att börja titta på sig själv med andra ögon i och med att kroppen utvecklas. 

Ju mer du tränar, desto fastare blir du i kroppen och desto mer kommer du lära dig tycka om din kropp för vad den kan göra, inte bara för hur den ser ut. 

Får du vara med på skolans idrottslektioner för din pappa? Eller säger han att du inte får vara med på någon träning? Din pappa är nog rädd att du ska utveckla anorexia eller något liknande eftersom du väger så pass lite. Du kanske kan be honom gå med dig till gymmet och börja bygga lite muskler tillsammans, det finns gym numera där man får gå även vid din ålder om man går med en vuxen.

Svar på tråden Jag har för tjocka lår