Mattips till 10 månaders
Hej, vet att det finns typ 1000 sånahär trådar men vill skapa en ny bara för att :) jag skulle vilja ha tips på bra plockmat / barnmat man kan frysa in som är passande åt en 10 månaders bebis.
Lillen är lite känslig för bitar om dom är lite hårdare och kniper lätt ihop munnen efter några skedar mat. Han dricker fortfarande mycket ersättning och pga muskelproblem i benet och att jag är ensamstående så har det tyvärr inte blitt att atå i köket och förbereda massa olika plockgrejjer då jag får så ont. Men vill ändra på det. Då han var 8 månader vägde han 9005 gram och var 75.5 cm. Igår var han 9270 gram och 77.2 cm. Så viktkurvan var lite lägre . Ha har också börjat ställa sig upp sen en månad tillbaka så han använder mera energi nu också.
Så jag tar gärna empt tips på mat och vilka oljor man kan tillsätta i maten för extra energi och recept osv.
Ända burkmat ( matmat alltså, fruktpure går ) han äter är grönsakspure med majs, potatis och morot från 4 mån, så hemlagat är det han ätit men jag har ingen inspiration just nu så behöver goda recept :) på bvc sa dom också att blodet kan bli dåligt om dom dricker för mycket ersättning i denhär åldern, men igår togs blodprov i fingret och det va perfekt för hans ålder, så jag ska verkligen börja fixa mat nu så ersättningen minskar
Tack på förhand :)