• Anonym (..)

Hyra eller köpa elektrisk bröstpump?

Stämmer det att de pumpar man hyr från bb är mycket effektivare än de elektriska folk normalt köper hem? Går det att köpa en lika bra som de man hyr? Vad kostar de i så fall? Tanken är att pumpandet inte ska ta så himla lång tid så det ska definitivt vara en dubbel.

Får man annars hyra en pump från bb "bara för att man vill" (d.v.s att amningen fungerar eller man valt att inte amma men vill pumpa ändå) eller måste man ha behov av pumpen för att amningen inte fungerar eller liknande? Vad kostar det att hyra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-24 16:39
    + Vilken pump skulle ni rekommendera? Bortse gärna från pris i förslagen, jag vill veta vilka som är bäst så får jag ta ställning till hur mycket den får kista sen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-24 16:45
    Vi bor förresten i Stockholm ifall det påverkar om man får hyra eller inte.

• Svar på tråden Hyra eller köpa elektrisk bröstpump?
  • Linnis92

Kolla med ditt BB. På många ställen får du bara hyra om du har tänkt donera/sälja mjölk till dem.

Annars är märket medela riktigt bra.

• Anonym (M)

På Apoteket vid Karolinska i Solna kan du hyra elektrisk pump, en sån rejäl som är väldigt effektiv, de kostar 15000kr att köpa, hyra 20kr/dygn. Alla kan hyra dom, man behöver ingen speciell anledning, jag testade manuell från Medela innan och det är enorm skillnad! Kan verkligen rekommendera att testa att hyra, är bara att lämna tillbaka när du vill eller hyra så länge du vill.

• Anonym (..)
    Anonym (M) skrev 2017-01-25 20:26:25 följande:

På Apoteket vid Karolinska i Solna kan du hyra elektrisk pump, en sån rejäl som är väldigt effektiv, de kostar 15000kr att köpa, hyra 20kr/dygn. Alla kan hyra dom, man behöver ingen speciell anledning, jag testade manuell från Medela innan och det är enorm skillnad! Kan verkligen rekommendera att testa att hyra, är bara att lämna tillbaka när du vill eller hyra så länge du vill.

Tack! Vet du möjligtvis vad det är för märke/modell på dem? Mest så man kan jämföra olika tips :)
  • Anonym (M)

Sorry för sent svar men det är Medela pumpar de hyr ut, minns inte vad modellen hette...

Svar på tråden Hyra eller köpa elektrisk bröstpump?