• lessma­n
    Äldre 24 Jan 17:12
    2901 visningar
    2 svar
    2
    2901

    Bortadopterade barn...

    Hur gör man  om man har träffat en kvinna i ung ålder som man hade sex med, och hon valde att inte berätta något för mannen att hon blev gravid, och sedan tvingad av sina föräldrar att adoptera bort barnen?
    Och sedan får man reda på detta långt senare då barnen är i vuxen  ålder ? Hur ska man göra när man fått veta vilka de är? Har jag rätt att bli barnens biologiska far om nu barnen skulle vilja det?  De är idag långt över 18 år och gör förmodligen som de själva vill i denna fråga. Men jag är övertygad om att de hela livet har saknat sin riktiga far.  När vi möts någonstans är vi så blyga för varandra att vi inte vågar prata med varandra. Jag har inget emot att bli deras biologiska far om det görs ett DNA test som visar att de verkligen är mina. Men i nuläget så klarar ingen av oss att prata om det som var på 80talet...det är för tidifgt för det. Jag kan se på nån inblandad att den inte alltid mår så bra...

  • Svar på tråden Bortadopterade barn...
  • Äldre 24 Jan 17:22
    #1

    Försök att umgås och lär känna varandra. Ge det tid så kommer ni kunna prata om det. Kanske om ni var för sig går till en samtalskontakt (terapeut el nått) och pratar om detta så ni på varsitt håll kan komma tillrätta med era känslor och tankar? Då får ni dessutom verktyg till hur ni ska hantera situationen ni nu är i och dessutom lufta av er. Självklart mår ingen av er helt bra i den här situationen.

  • lessma­n
    Äldre 24 Jan 17:34
    #2

    Vi mår nog inte alltid så bra någon av oss. Jag kan prata lite allmänna saker med en av dom bara, med den andra vågar jag inte ens säga hej till...så blyga är vi för varandra. En inblandad hälsar knappt på mig o tittar inte ens till mitt håll  när jag går förbi och om denne gör det ser denne lite orolig ut ibland. jag ser på den att den inte mår särskilt bra. Förmodliigen så har samvetet och verkligheten kommit ikapp denne. Själv vågar jag inte prata något med den jag nu menar.Men jag tycker att denne agerar iskallt mot mig och mot ingen annan...Sådant märker man ju. Jag vet inte hur vi ska få till en öppning  om detta, jag vill inte att någon av oss ska må dåligt, men själv vågar jag ju inte börja prata om det som har varit.. Jag vågar inte prata om något alls med den som jag menar är iskall mot mig.

Svar på tråden Bortadopterade barn...