• Linda2barnsmamma

Polyp I livmodern som inte finns där ?!

Ja alltså , vet inte vilken kategori detta skulle ligga i.. det får väl flyttas om det är fel. .

Nu till min undran... den 9 januari var jag hos gyn , han säger till mig att jag har en polyp I livmodern som är ca 10 mm. (Såg själv en vit ärta) Ja inget mer med det en att jag skulle återkomma om jag fick blödningar ?! Ja men HALLÅ , ja sa att vi ville skaffa barn. Då ska den ju tas bort ... men inget mer en så...

Kontaktade den 18 januari en privat gyn , dit fick ja komma samma dag. Hon gjorde vul och hon såg inte att ens att det fanns en polyp ?! Hennes ord: nej alltså här finns ingen polyp , du ser på bilden att det bara är lite vätska som är helt normalt men ingen polyp...

Men va ? Va är detta. Har ja en polyp eller inte... ska tillbaka den 2 februari till den privata .. får se om den finns då eller inte. Nu e ja så förvirrad...

Någon som varit med om samma ?

• Svar på tråden Polyp I livmodern som inte finns där ?!
  • SaJoH

Hej,

Det du beskriver händer mig just nu.

På ultraljus syns två vita ärtor, 6 och 8 mm vardera. Jag har dock gjort en hysteroskopi då man tittar in i livmodern med kamera, men den visade INGENTING. Har just gjort vår första ivf, och om den inte fungerar måste vi tillbaka och göra hysteroskopi, och är orolig för att det även denna gång inte ska synas någonting.

Så egentligen har jag inga svar, bara frågor.

Kom du vidare med din misstänkta polyp? Gjordes det fler undersökningar?

Johanna

• Linda2barnsmamma
    SaJoH skrev 2017-04-03 09:18:15 följande:

Hej,

Det du beskriver händer mig just nu.

På ultraljus syns två vita ärtor, 6 och 8 mm vardera. Jag har dock gjort en hysteroskopi då man tittar in i livmodern med kamera, men den visade INGENTING. Har just gjort vår första ivf, och om den inte fungerar måste vi tillbaka och göra hysteroskopi, och är orolig för att det även denna gång inte ska synas någonting.

Så egentligen har jag inga svar, bara frågor.

Kom du vidare med din misstänkta polyp? Gjordes det fler undersökningar?

Johanna

Hej. Det är så märkligt det där... ja har gjort VUL 6 gånger efter det och INGET visar på en polyp. Ska dock åter igen tull gyn då det är 7 månader sen jag sluta med min spruta o varken fått nån blödning eller äl som ja vet en...

Men hon säger att hon är 100 % på att det inte finns någon polyp där.. att den första gyn måste sätt fel. Att det typ var slemhinnan som "veckat" sig eller något sånt.

Men obehagligt när man får det svaret men inget mer om det och hur jag skulle gå tillväga utan ja skulle bara höra av mig om jag fick små blödningar . Därav jag kontakta privat gyn

Nu håller ja tummarna för att det går bra för dig / er. Och att allt går vägen :)
  • Påven Johanna II

Jag trodde att det var livmodern som saknades.

• Ankissen

På mig såg läkaren ett myom via VUL förra våren. I augusti blev jag gravid och på KUB bad jag barnmorskan att kolla lite extra så det inte blev nåt strul med myomet och graviditeten, men då var det borta. Skumt!

• Linda2barnsmamma
    Påven Johanna II skrev 2017-04-03 19:57:35 följande:

Jag trodde att det var livmodern som saknades.

Haha ja de kunde ju feltolkas tur den fanns kvar ialf . Hehe
  • SaJoH
    Ankissen skrev 2017-04-03 20:04:22 följande:

På mig såg läkaren ett myom via VUL förra våren. I augusti blev jag gravid och på KUB bad jag barnmorskan att kolla lite extra så det inte blev nåt strul med myomet och graviditeten, men då var det borta. Skumt!

Skumt indeed. Minns du hur stort de trodde myomen var?
  • SaJoH
    Linda2barnsmamma skrev 2017-04-03 13:47:59 följande:

Hej. Det är så märkligt det där... ja har gjort VUL 6 gånger efter det och INGET visar på en polyp. Ska dock åter igen tull gyn då det är 7 månader sen jag sluta med min spruta o varken fått nån blödning eller äl som ja vet en...

Men hon säger att hon är 100 % på att det inte finns någon polyp där.. att den första gyn måste sätt fel. Att det typ var slemhinnan som "veckat" sig eller något sånt.

Men obehagligt när man får det svaret men inget mer om det och hur jag skulle gå tillväga utan ja skulle bara höra av mig om jag fick små blödningar . Därav jag kontakta privat gyn

Nu håller ja tummarna för att det går bra för dig / er. Och att allt går vägen :)

Skumt. Man vill ju ha svar och hjälp som gör någon skillnad! På mitt första hysteroskopi sade de samma sak - ett hudveck som de petade bort med en pincett. Dock syns två ärtor på UL igen..

Hoppas detta ordnar sig, är så himla stressad pga ivf.

Lycka till du med!
  • Ankissen
    SaJoH skrev 2017-04-03 21:05:46 följande:
    Skumt indeed. Minns du hur stort de trodde myomen var?
    Relativt litet, typ 2 cm har jag för mig. Det skumma är ju att de flesta myom brukar växa under graviditeter, men inte det jag hade. Eller så hann det tillbakabildas mellan mars, när läkaren såg det, och september när jag blev preggo.
Svar på tråden Polyp I livmodern som inte finns där ?!