• Jossefinelinnea

Litet SF mått, liten viktuppg

Väntar första barnet och oroar mig för min lilla viktuppgång på 4 kg sedan min startvikt, vikten har stått stilla ett tag trots att jag äter som en häst. Mitt SF mått låg på 23 vecka 26 och nu senast fortfarande under medel. Tycker inte magen växer. Bm säger dock att jag följer min egen kurva och jag behöver inte va orolig . Är smal i mig själv ska tilläggas. Oroar jag mig i onödan? I vecka 30 nu

• Svar på tråden Litet SF mått, liten viktuppg
  • Jag är bara jag

Hade en smal kompis som gick upp bara 6 kg på hela tiden. Och för den delen en rätt rund bekant också så den lilla viktuppgången är nog inget att bry sig om. Huvudsaken är alltid att bebben mår bra. Glad Vissa ser ju knappt gravida ut ens på slutet och det måste vara ganska skönt att inte se ut som strandad val. Det gjorde jag.  Tungan ute

• Kristallen2017

Är själv i vecka 35, gått upp 1,8 kg... Helt ok. Bebis mår bra o tar det han behöver tydligen...????

• Fia 28

Jag hade gått upp mindre än så i v 30 men hade stoooor mage ändå. Bebisen tar precis vad den behöver. Var istället glad att du inte är en av dem som går upp 30 kg, för det om nåt måste vara tungt.

Svar på tråden Litet SF mått, liten viktuppg