Impuls/ADHD
Hej
Det sista jag skulle göra är att skriva online om ett problem som rör min familj. Men en vän sa till mig att prova. Eftersom alla andra, av mina ideér har havirerat, så... Tiger jag i tystnad eller försöker. Har en flickvän, sambo, med ett barn som är 7 snart 8. Han har GROVA impullskontrollproblem. Sitter vi på en restaurang och äter, måste han helt plötsligt gå och kolla t.ex. stolarna I hörnet. Säger han att han är kissnödig... handlar det om sekunder, han kan inte hålla sig. Om han vill vika ett papper jag håller i handen och jag säger nej, blir han total tokig. Har läst en massa om adhd och alla vackra psykologiska bla bla docktor bla bla.... Men kan inte hitta ett ord om hur man behandlar/motverkar själva orsaken. Menar, har jag ont i benet, vill jag inte ha en panodil, utan vill veta varför jag har ont i benet, och hur jag kan undvika att ha ont i benet. Ge barn psyko- droger... de e va de e... 2017...
Om någon har erfarenhet eller ren kunskap, om hur man som, TÅLMODIG plast förälder kan ungå magiska blåpiller.... Snälla svara här.. Snälla
MvH
John