• nathaliehej

gravid trots hormonspiral

Den 12 och 14 december var jag och gjorde en medicinsk abort (orsak är inget jag är intresserad att prata om) blödde bara 4 dagar för allt kom ut på en och samma gång. Den 27 december var jag på gyn och gjorde vul och gravtest och testet visade jätte svagt positivt och vul visade inga rester i livmodern så dom satte in en hormonspiral på mig som heter jaydess. Efter de så började jag blöda och blödde i ca 2 veckor ungefär och sen slutade jag blöda och blödde inget mer. Bara lite blodblandade flytningar ibland.

Vi hade sex första gången efter allt den 14 januari och hade då sex som vanligt och jag tyckte det var smidigt och bra med denna spiralen.
    Började känna smärta i magen som eskalerade för varje dag typ och åkte i förrgår in till jouren då jag va rädd att jag fått en infektion eller nått. Var väldigt öm i livmodern och äggstockarna när dom kände och klämde.

Blev inskickad till akuten och där gjorde dom urinprov och vul också. Deras gravtest visade väldigt svagt positivt och gynläkarn såg på vul att min spiral satt för långt ner och att jag då inte var skyddad mot graviditet. Hon tog även blodprov på mig för att se om jag hade hormoner i blodet också för risken fanns att jag blivit tidigt gravid igen tros spiralen.

Blodprovet visade positivt på hormoner också men svagt sa hon (16 men de säger inte mig något) hon ville boka en ny tid för mig att lämna blodprov om någon vecka igen för att se om det höjts eller sänkts ang hormenerna.
    Hon såg även en cysta på vänster äggstock.

Nu på morgonen gick jag på toa och på pappret när jag torkade mig blev de jätte ljusrosa och och även i urinen.
    Hon läkaren gav mig inte så mycket svar så jag frågar här vad ni tror. Är det bara att hormonerna fortfarande finns kvar i kroppen eller har jag blivit gravid igen?

Svar på tråden gravid trots hormonspiral