Förskollärare LÖN
Hej! Vad har ni utbildade förskollärare för lön och vart bor ni? / län.
Jag är nyexaminerad och vet inte vad jag ska begära!! Har kollat kommunstatestiken men vill gärna höra andras erfarenheter.
Hej! Vad har ni utbildade förskollärare för lön och vart bor ni? / län.
Jag är nyexaminerad och vet inte vad jag ska begära!! Har kollat kommunstatestiken men vill gärna höra andras erfarenheter.
Beror på var du söker men här i Småland har förskollärare (0-5år) ca 26 i ingång idag. Då talar jag utifrån vad jag hört av de förskollärare som jag känner. Hos oss fick en nyexad förskollärare i F-klass dryga 28.000 i lön. Sen finns det förskollärare som har 28-29 efter 5 år i yrket. Ett tips är att ringa till Lärarförbundet och fråga dem. De kan ta fram mer exakta löner (offentlig handling) samt råda dig vid löneanspråk ?
Lycka till och stå på dig! Kräv hellre lite mer än du är villig att gå med på.
Exade förra januari (2016 i Malmö ) och fick i ingångslön 25.500.
Fast det är många som fick mindre.
Stämmer dessa siffror verkligen? Jag gick in på 24000 som BARNSKÖTARE. Hos oss går nog förskollärare in närmre 30 000. Jobbar i Botkyrka kommun.
Det är enorm skillnad lönemässigt mellan t.ex. Stockholmstrakten och andra mindre ställen. Utanför Stockholm är ingångslönen drygt 30.000.
Stämmer dessa siffror verkligen? Jag gick in på 24000 som BARNSKÖTARE. Hos oss går nog förskollärare in närmre 30 000. Jobbar i Botkyrka kommun.
I stockholmsområdet är ingångslönen minst 30 000 kr. Själv fick jag 32 000 som ingångsön. Jag jobbar i ett välbärgat område, så det som någon ovan skrev att man får mer i sk. problemområden stämmer inte nödvändigtvis.
Känner ingen inom Stockholmsområdet som gått in på mindre än 32000..
Förskollärare, är det samma som fritidspedagog eller är det en som jobbar på "dagis"/förskola?
Förskollärare, är det samma som fritidspedagog eller är det en som jobbar på "dagis"/förskola?
Jag visste redan tidigare att jag bor och jobbar i en värdelös kommun. Men jag har typ 25 000 och har jobbat i fem år! Grattis till mig... Eller nåt...
Jag visste redan tidigare att jag bor och jobbar i en värdelös kommun. Men jag har typ 25 000 och har jobbat i fem år! Grattis till mig... Eller nåt...