• Anonym (SS)

Svart/grön avföring

Gick på toa nyss och hade svart/grön avföring.

Drack vin i lördags och hade svart avföring dagen efter. Sen var det normalt i flera dagar fram till idag. jag har inte ätit något på hela dagen. Kan man få svart avföring om man inte ätit något på länge och kan man få svart avföring från vinet flera dagar efter??

• Svar på tråden Svart/grön avföring
  • Anonym (M)

Grön anföring brukar betyda att maten passerat snabbt genom systemet el att man ätit typ spenat. Svart avföring betyder oftast att det blöder högt upp i kanalen pga olika sjukdomstillstånd. Vissa värre än andra. Vin ger inte svart avföring.

Jag hade ju kollat upp det så du får reda på vad det är.

• Anonym (SS)
    Anonym (M) skrev 2017-01-25 19:56:22 följande:

Grön anföring brukar betyda att maten passerat snabbt genom systemet el att man ätit typ spenat. Svart avföring betyder oftast att det blöder högt upp i kanalen pga olika sjukdomstillstånd. Vissa värre än andra. Vin ger inte svart avföring.

Jag hade ju kollat upp det så du får reda på vad det är.

Okej. Jo, har haft problem med magen i månader nu och på måndag ska jag ta röntgen på tarmen. Har även tagit blodprover och avföring prover. Detta är första gången den är så märkbart svart så jag blev lite orolig och tänkte att jag kanske behövde åka in? Åt en järntabletter igår, kan man få svart avföring av det?
  • Anonym (M)
    Anonym (SS) skrev 2017-01-25 19:58:31 följande:

Okej. Jo, har haft problem med magen i månader nu och på måndag ska jag ta röntgen på tarmen. Har även tagit blodprover och avföring prover. Detta är första gången den är så märkbart svart så jag blev lite orolig och tänkte att jag kanske behövde åka in? Åt en järntabletter igår, kan man få svart avföring av det?

Ja, det får man! Men fick intrycket att du hade svart avföring redan innan järntabletten?

Vad har du haft för slags problem?
  • Tow2Mater

Rött vin kan ju göra det mycket mörkt.

Tar du nåt tillskott eller dricker juice med t ex spirulina (alg) i, det kan ge grön färg.

Svar på tråden Svart/grön avföring