Jag antar att det är en AD-converter (Analog Digital converter) du köpt som omvandlar den analoga VHS-signalen till en digital signal som du kopplar in i datorn.
Kan du ta en bild på convertern och lägga upp så man ser converterns IN- och UT-gångar?
Följde det med någon mjukvara som du först måste installera i datorn. Har du gjort detta?
Jag har själv fört över drygt 300 timmar med gamla VHS-kassetter till datorn eller snarare till externa hårddiskar. Får väl rakt av erkänna att knappast resultatet blev lysande men det upptäckte du säkert redan när du spelar upp gamla VHS-taper på din stora plattskärm. Å andra sida... mina VHS-taper var från 70- och 80-talet så de var som man brukar säga - vällagrade.
Kanske ska tillägga att resultatet också beror på convertern. Det finns billiga convertrar som ger ett superdåligt resultat och det finns dyra covertrar som ger ett betydligt bättre resultat. MEN BETÄNK - det slutgiltiga resultatet KAN ALDRIG bli bättre än vad original-VHS-tapen är.
Såvida du inte i efterhand bildredigerar bilden med en mjukvara i datorn. Man kan dra ner bildbruset och justera färgerna i efterhand. Men detta är ett mycket tidsödande jobb.