• Anonym (Ts)

Tuberkulos vaccin

Hej!

Är gravid med en man som är född utanför Europa och det har visat sig att vårat barn kommer behöva ta tuberkulos vaccinet.

Har inte hört något om det så vill veta allt positivt/negativt kring just det vaccinet.

Vilken ålder är barnet vid sprutan?

Vi kommer ta vaccinet, då sjukvården erbjuder det gratis, men vill somsagt bara höra era åsikter!

• Svar på tråden Tuberkulos vaccin
  • Anonym (duh)

Det finns inget negativt alls med vaccin. Fråga sjukvården vid vilken ålder dom ger vaccinet.

• Anonym (Ts)
    Anonym (duh) skrev 2017-01-26 15:10:13 följande:

Det finns inget negativt alls med vaccin. Fråga sjukvården vid vilken ålder dom ger vaccinet.

Hej! Självklart förstår jag att vaccin är bra och det är därför man vaccinerar barn. Jag har hört att man får ett stort märke som ett ärr efter denna vaccination.
  • vaccinera barnet

nej alla vi som är födda på 50-talet och fram till och med 80-talet är calmettvaccinerade (mot tbc).

Jag har ett pyttelitet ärr på vänster lår, lovar att ingen har någonsin sett det! när jag var ett litet magert barn såg det ut ung som ett utläkt myggbett.

I Sverige slutade man att vaccinera svenska barn i början av -80-talet.
    Självklart skall du vaccinera barnet! Min bästa kompis är gift men en man från Scottland och henne rekommenderade de att vaccinera barnen (på grund av koleldningen där).

• Anonym (Mina)

Det var "rekommenderat" till mina barn också. Jag sa nej. Läs på om biverkningar och dyl och väg emot vad oddsen är att barnet skulle smittas innan ni bestämmer er.

• Anonym (Ts)
    vaccinera barnet skrev 2017-01-26 16:31:46 följande:

nej alla vi som är födda på 50-talet och fram till och med 80-talet är calmettvaccinerade (mot tbc).

Jag har ett pyttelitet ärr på vänster lår, lovar att ingen har någonsin sett det! när jag var ett litet magert barn såg det ut ung som ett utläkt myggbett.

I Sverige slutade man att vaccinera svenska barn i början av -80-talet.

Självklart skall du vaccinera barnet! Min bästa kompis är gift men en man från Scottland och henne rekommenderade de att vaccinera barnen (på grund av koleldningen där).

Tack
Svar på tråden Tuberkulos vaccin