• Anonym (Alta eller inte Alta)

Alta Språkresor, någon som vet något om dom?

Är det någon här som vet något om Alta språkresor. Främst resor till Storbritannien för yngre barn/tonåringar.

Jag är inte intresserad att skicka barnet på suparresa med STS eller EF utan jag vill ha något mer seriöst. Tips?

• Svar på tråden Alta Språkresor, någon som vet något om dom?

Ingen?

• Stårschan

Nu blir jag lite nyfiken. Varför dömer du ut STS och EF:s språkresor som "suparresor"? Är det på grund av ny information, eller för att du själv drack på språkresa på 90-talet? På min språkresa i Frankrike i början av 90-talet drack vi en del öl, men tiderna har ju förändrats. Är det så lätt för en svensk 15-åring i Storbritannien att köpa ut alkohol idag?

Stårschan skrev 2017-01-27 10:36:49 följande:

Nu blir jag lite nyfiken. Varför dömer du ut STS och EF:s språkresor som "suparresor"? Är det på grund av ny information, eller för att du själv drack på språkresa på 90-talet? På min språkresa i Frankrike i början av 90-talet drack vi en del öl, men tiderna har ju förändrats. Är det så lätt för en svensk 15-åring i Storbritannien att köpa ut alkohol idag?

Jag har helt enkelt hört alldeles för många berättelser från hur det är på de där språkresorna. Både i nutid och urtid.
  • Stårschan

OK. Intressant att höra, för jag har ingen ny information, och det är ju alltid bra att få sådan. Hänger kvar i tråden och hoppas du får mer input. .

Svar på tråden Alta Språkresor, någon som vet något om dom?