• MissAhlman

Någon mer?

Hej!

För exakt 2 veckor sedan tog jag ut min p-stav.
    Fick blödning direkt dagen efter som höll i sig precis som en mens.
    Hade oskyddat sex i måndags. Kan jag ha blivit gravid så snabbt?

Och är det fler som är i samma sits?

En fråga till, vad betyder BIM?

• Svar på tråden Någon mer?
  • Carambolan

Det kan du ha blivit, men det är också vanligt att det dröjer innan ägglossningen kommer igång - ibland flera månader. Blödningen du fick direkt efter urtag var inte mens, bara en biverkning av uttaget av staven.

• MissAhlman
    Carambolan skrev 2017-01-27 13:57:30 följande:

Det kan du ha blivit, men det är också vanligt att det dröjer innan ägglossningen kommer igång - ibland flera månader. Blödningen du fick direkt efter urtag var inte mens, bara en biverkning av uttaget av staven.

Aha okej ????
  • Elliot1

Hej!

Slutade med Cerazette (likvärdigt med P-stav) i slutet av december och min kropp gick totalt bananas. Jag trodde jag hade blivit gravid på en gång, hade alla symptom och höll på bli galen för jag förstod ingenting. Givetvis var jag inte gravid utan fick mens i mitten av januari.

Det jag vill säga med detta är att man ska ha i åtanke hur kroppen reagera med alla hormonförändringar när man slutar med preventivmedel och att den kan bete sig lite hur som helst tills den kommit i balans igen :)

• seef

det vanligaste när man slutar med p-piller, p-stav osv är att få graviditets symtom!

Jag hade det i flera månader (försökte inte ens bli gravid när jag tog ut min p-stav)

• 39årvillblimamma

Bim betyder "beräknad icke mens", ja inte helt logiskt... Alltså den dagen som du är beräknad att få mens eller att helst inte få den om du försöker att bli gravid.

• Ebichu
    seef skrev 2017-02-01 11:33:31 följande:

det vanligaste när man slutar med p-piller, p-stav osv är att få graviditets symtom!

Jag hade det i flera månader (försökte inte ens bli gravid när jag tog ut min p-stav)

Tror du att det är samma när man tar ut en p-stav som egentligen har suttit inne 5 nästan 6 år för länge och egentligen tappat iaf minst 95% av sin verkan?
  • seef

inte en aning faktiskt, men lite kanske kan påverka!

Svar på tråden Någon mer?