• Daimstruten

Är Ikeas fåtölj Strandmon bekväm?

Jag har en mycket bekväm och mjuk soffa som jag älskar. Äldre släkt som är på besök titt som tätt älskar den dock inte eftersom dom tycker att den är svår att ta sig upp ifrån. Funderar därför på att införskaffa en något nättare fåtölj för det ändamålet och vill höra från er med erfarenhet av Strandmon hur den är. Tänkte även skaffa fotpallen om den är nåt att ha.

Blir den nedsutten snabbt? Är den mjuk/hård att sitta i? Kan man sitta länge i den? 

• Svar på tråden Är Ikeas fåtölj Strandmon bekväm?
  • Anonym (Bra)

Jag tycker den är jätteskön att sitta i, den är mer åt det hårda hållet, men jag tycker absolut man kan sitta länge :) däremot lutar den lite bakåt så äldre kanske upplever den som svår att ta sig upp ur. Vi har fotpall till och den är kanon!

• nnnnnnnn

Håller med föregående.

Lite åt det hårda hållet, fast är kanske rätt ord?
    Vi har haft vår i några månader, halvår kanske, och den visar inga tecken på att bli nersutten så det händer iallafall inte direkt efter inköp.
    Väldigt nätt och lätt, så barnen får inte kasta sig i den som de gjorde med den gamla, för då flyttar den sig.
    Har fotpallen med och den är kanon att ha. Då den lutar bakåt känns det lite konstigt att inte ha fötterna på pallen, sitsen är ganska lång så utan pall känner jag mej som ett barn (benen står ut och når inte marken).

Väldigt skön fåtölj som kändes prisvärd.

• nnnnnnnn

MEN om anledningen är att soffan är svår att resa sig ur, så kanske det inte är perfekt med Strandmon. Den är ju lite bakåtlutad och inte superenkel att ta sig ur om man har problem med att röra sig.

• Anonym (Bra)
    nnnnnnnn skrev 2017-02-08 21:37:12 följande:

Håller med föregående.

Lite åt det hårda hållet, fast är kanske rätt ord?

Vi har haft vår i några månader, halvår kanske, och den visar inga tecken på att bli nersutten så det händer iallafall inte direkt efter inköp.

Väldigt nätt och lätt, så barnen får inte kasta sig i den som de gjorde med den gamla, för då flyttar den sig.

Har fotpallen med och den är kanon att ha. Då den lutar bakåt känns det lite konstigt att inte ha fötterna på pallen, sitsen är ganska lång så utan pall känner jag mej som ett barn (benen står ut och når inte marken).

Väldigt skön fåtölj som kändes prisvärd.

Fast var ordet jag tänkte men inte kom på just då :)
  • nnnnnnnn
    Daimstruten skrev 2017-02-09 16:13:09 följande:
    Alltså dom äldre släktingarna är fullt funktionsdugliga Glad men min soffa är väldigt mjuk och rätt låg så jag tror en seat-up är lite överdrivet i dagsläget. Kan tänka mig att släktingarna skulle bli förolämpade av en sån. Skrattande
    då så!

kör på Strandmon, de är snygga och bekväma
  • KattenJanson

Jag har haft min Strandmon i snart 2 år. Ångra inte det en sekund. Passar mig perfekt. så jag säger köp! 

• dAnton

Var på IKEA och fastnade för denna fåtölj. Fick ett tips av säljare om man tycker den lutar för mkt bakåt. Sätt "fram-benen" bak och "bak-benen" fram så blir den mer upprätt. Smart tips som jag gärna delar vidare

Svar på tråden Är Ikeas fåtölj Strandmon bekväm?