• mamyleine

Hugger i lungan när jag andas/rör mig propp?

Börjar bli orolig nu. Jag har haft en djup ven trombos (propp i benet) för snart 3 år sedan behandlades med waran under 6 mån. I alla fall nu i cirka en vecka har det huggit bak i ryggen när jag andas in/ut och jag rör mig. Dr har sagt att risken är minimal att jag får en propp till därför försöker jag att inte tänkte på det, men nu är jag oroad.

Jag har astma också fast detta är inte som när man har astma. Någon som haft samma? Kan det vara nån slags sträckning eller bara rygg ont?

• Svar på tråden Hugger i lungan när jag andas/rör mig propp?
  • SvenskEngelsk

Hej
    Läser till undersköterska och arbetat inom vården i 5 år,
    Nr 1
    Ring sjukvårdsupplysningen

Nr2 Uppsök läkare
    Bättre att dem får ta prover och kolla hur det står till!!!

Lycka till
    Krya på dey!

• mamyleine

SE - Kanske är bäst. Tack

• Grisa

Jag har oxå haft så att det hugger till vid inandning..det höll på så några dagar. Jag stack till vårdcentralen och de trodde först att det var något med lungorna, men det visade sig att det bara var en låsning jag hade fått i ryggen nånstans som gjorde att det stack till så fruktansvärt när jag försökte dra djupa andetag.

• Japonica

Kolla med en läkare!

Jag hade ont i lungorna (trodde jag) och sen började det kännas uppe i ryggen också.

Jag trodde att jag hade fått lunginflammation, på akuten trodde de på hjärtmuskelinflammation, men det visade sig vara nån slags magkatarrFörvånad

Så det verkar va svårt att ställa diagnos utan närmare undersökning, vad gäller dessa trakter.

Hoppas att det inte är något allvarligt!

Svar på tråden Hugger i lungan när jag andas/rör mig propp?